-
Szukaj
Szukanie zaawansowane

Youtuberzy stawiają SzlabanNaRyzyko


foto: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.„Jeden przejazd za daleko” – film o takim tytule będzie miał dziś premierę w serwisie You Tube. Produkcja ma przypomnieć, że ryzyko, brawura, rutyna, czy pośpiech to źli doradcy, a łamanie  przepisów, omijanie rogatek czy ignorowanie sygnalizacji lub znaku STOP, to stąpanie po cienkim lodzie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Cyber Marianem promują w mediach społecznościowych odpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych.

W Polsce jest ponad 12 tys. przejazdów kolejowo-drogowych. I choć od 2005 roku liczba wypadków na nich zmniejszyła się o jedną trzecią, to nadal na styku drogi kolejowej i asfaltowej dochodzi do wypadków. Fakty są niestety takie: do 98% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi z winy kierowców. To zwykle skutek łamania przepisów, ignorowania znaków drogowych i sygnalizacji przejazdowej, a nawet omijania rogatek.


Życie to nie film akcji…

…dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nieprzerwanie od 2005 roku prowadzą kampanię Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, której celem jest ograniczenie wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. poprzez edukację i budowanie kultury bezpieczeństwa. W tym roku PLK nawiązała współpracę z twórcami publikującymi swoje filmy na najpopularniejszej platformie do prezentacji materiałów wideo – You Tube. 

Dziś, 30 października, premierę ma produkcja zatytułowana: „Jeden przejazd za daleko” autorstwa Cyber Mariana. Film opowiada historię młodego człowieka, który za nic ma wszelkie ograniczenia i zakazy na drodze, a z każdej ekstremalnej sytuacji wychodzi bez szwanku. Niestety życie to nie film akcji, a rozpędzona lokomotywa nie jest plastikową zabawką…

– Realizacja takiej kampanii to marzenie twórcy, który chce produkować swoje filmy z rozmachem, a przy tym przekazać swoim widzom ważne przesłanie. Gdy rozpoczęliśmy rozmowy dotyczące nakręcenia tego materiału, przekonywałem PLK, że musimy to zrobić! Oczami wyobraźni już widziałem poszczególne ujęcia oraz scenę finałową – opowiada Cyber Marian, jeden z najpopularniejszych polskich twórców na You Tube, którego kanał obserwuje ponad 600 tys. osób, a wyświetlenia wszystkich filmów przekraczają 128 mln.


foto: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Kaskaderzy, drony i… łzy

Zaczęto przygotowania do produkcji: zarezerwowano odpowiednie kamery, drony i kaskaderów. Przygotowano plan zdjęciowy i sprowadzono ciężki sprzęt, m.in. ważącą około 70 ton lokomotywę Fablok. I choć doświadczeni filmowcy widzieli już podczas pracy nie jedno, to chyba żaden nie spodziewał się, jak bardzo ta produkcja nimi wstrząśnie. 

– Wiadomo, że podczas kręcenia scen akcji i pościgów była adrenalina i radość z filmowanych ujęć, ale gdy rozpoczęły się zdjęcia do sceny finałowej i na plan wjechały na sygnale dwa zastępy Straży Pożarnej, karetka reanimacyjna, Straż Ochrony Kolei oraz Policja i zaczęła się na żywo akcja ratunkowa, wszyscy nagle zaniemówiliśmy. Moi operatorzy wszystko rejestrowali… Choć każdy wiedział, że to „tylko” film… popłynęły nam łzy. Nikt z nas – a było nas siedmiu chłopów w ekipie – nie ukrywał przerażenia po tym, co właśnie się stało… – wspomina Cyber Marian.

Zrealizowany z rozmachem film, który wstrząsnął wszystkimi obecnymi na planie, można obejrzeć na kanale Cyber Mariana, zdjęcia, które powstały w trakcie realizacji produkcji są dostępne na kontach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Facebooku oraz Instagramie. 


foto: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.#SzlabanNaRyzyko – jedna z największych kampanii w Europie

Współpraca z youtuberami, której założeniem jest dotarcie z przekazem kampanii do młodzieży i dorosłych to nie jedyne działania zarządcy infrastruktury w ramach „Bezpiecznego przejazdu…”. Wśród stałych, całorocznych działań, prowadzonych przez PLK organizowane są: symulacje wypadków, konkursy, prelekcje dla dzieci, patrole Straży Ochrony Kolei w terenie oraz kampania informacyjna w mediach, na plakatach i ulotkach. Przygotowywane są materiały dla instruktorów nauki jazdy, by skuteczniej mogli edukować przyszłych kierowców.

Kampania Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” jest jedną z największych w Europie. W 2015 roku w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD). Jest to największa platforma obywatelska w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzona przez Komisję Europejską.

Więcej informacji o kampanii: www.bezpieczny-przejazd.pl oraz #SzlabanNaRyzyko


Za pomoc przy realizacji materiałów zdjęciowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dziękują:

  • PKP Cargo S.A.,
  • Komendzie Stołecznej Policji,
  • Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej m. st. Warszawy,
  • Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie.

Komentarze i oceny

Brak komentarzy
 

Dodaj komentarz

Zaloguj się tutaj


 -

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW