Szukaj

21 Kwietnia 2018r.
Miasto / miejscowość: Szczawnica
Tagi: Biegi w Szczawnicy
Charakter imprezy: na wolnym powietrzu
Kategoria: happening sport
Bilety: wstęp płatny
Opis

Kolejna edycja Biegów w Szczawnicy.

Trasy :

Niepokorny Mnich

Dystans : 96 km

Głównym założeniem tej trasy jest pokazanie mniej uczęszczanych szlaków pogranicza polsko-słowackiego w okolicach Szczawnicy. Trasa rozpoczyna się w ten sam sposób, co Wielka Prehyba, czyli prowadzi żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki i dalej czerwonym do schroniska na Przechybie (pierwszy punkt żywieniowy). Około 1 km za schroniskiem skręcamy na niebieski szlak prowadzący do drugiego punktu żywieniowego w Rytrze. Z Rytra trasa prowadzi czerwonym szlakiem na Niemcową, gdzie skręcamy na żółty, a dalej na kuriersko-przerzutowy szlak oznaczony białą i niebieską kreską, zbiegamy do Kosarzysk, przecinamy drogę asfaltową i poruszamy się dalej szlakiem kuriersko-przerzutowym aż do grani, do szlaku zielonego i przez Eliaszówkę dobiegamy do trzeciego punktu żywieniowego i jednocześnie przepaku, zlokalizowanego w Bacówce na Obidzy. Stąd trasa prowadzi niebieskim szlakiem w stronę Małych Pienin, kawałek przed Wysoką zmieniamy szlak na zielony i skręcamy w lewo na Słowację. Przecinamy drogę asfaltową i zielonym szlakiem dobiegamy do miejscowości Wyżne Rużbachy, gdzie znajduje się czwarty punkt żywieniowy. Z Wyżnych Rużbachów trasa prowadzi żółtym, a później niebieskim i zielonym szlakiem przez Veterny Vrch, gdzie na szczycie zmieniamy szlak na czerwony, zbiegamy do Vielkiego Lipnika i znowu przecinamy asfalt. Czerwony szlak doprowadza nas przez Lesnickie Sedlo (piąty punkt żywieniowy) do Czerwonego Klasztoru, który mijamy i pędzimy wzdłuż Dunajca prawie płaską ścieżką do Szczawnicy, gdzie znajduje się tak długo wyczekiwana meta.

Dziki Groń

Dystans : 64.0 km

Wielka Prehyba

Dystans 43.3 km

„Maraton” startuje z promenady nad Grajcarkiem w Szczawnicy. Trasa prowadzi najpierw żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki, przy której zmieniamy szlak na czerwony i tym szlakiem kierujemy się w kierunku Hali Przechyba, gdzie znajduje się pierwszy punkt żywieniowy. Dalej biegniemy przez Radziejową, mijamy Wielkiego Rogacza i docieramy do drugiego punktu żywieniowego zlokalizowanego przy Bacówce na Obidzy. Wracamy na Przełęcz Gromadzką i kierujemy się w stronę Małych Pienin, kawałek za Wysoką należy skręcić z grani do schroniska pod Durbaszką, gdzie jest trzeci punkt żywieniowy. Ze schroniska większość dystansu to już niemal płaskie polany i pojedyncze aczkolwiek strome szczyty. Za Szafranówką skręcamy w drogę poza szlakiem, która przez wąwóz wyprowadza nas z powrotem na promenadę nad Grajcarkiem.

Chyża Durbaszka

Dystans 19.9 km

Trasa prowadzi przez Rezerwat Biała Woda, ścieżką wzdłuż potoku mijając po drodze górujące nad doliną skały wapienne i bloki skalne. Żółtym szlakiem wybiegamy na grań na przełęczy Rozdziele. Stąd poruszamy się dalej szlakiem niebieskim (tak samo jak Wielka Prehyba). Szlak prowadzi granią Małych Pienin, z której roztaczają się piękne widoki na Beskid Sądecki, Słowację, a przy dobrej widoczności również na Tatry. Na 12 kilometrze zbiegamy na chwilę ze szlaku do schroniska pod Durbaszką (punkt żywieniowy) i za chwilę wracamy znowu na grań, którą poruszamy się aż do Szafranówki. Kilkaset metrów za Szafranówką skręcamy ze szlaku niebieskiego w prawo i niewielkim wąwozem zbiegamy do deptaka nad Grajcarkiem.

Hardy Rolling

Dystans 5.7 km

Bieg anglosaski na dystansie 5,7 km o dodatnim przewyższeniu wynoszącym 350 m. Trasa startuje ze Szczawnicy, z promenady nad Grajcarkiem i prowadzi w stronę stoku narciarskiego, popularnej "dwójki". Dwójką pod górę aż do Szafranówki i dalej w dół niebieskim szlakiem aż do rozwidlenia z drogą wchodzącą z prawej strony. Droga od pewnego momentu staje się wąwozem i wyprowadza zawodników z powrotem na promenadę, gdzie znajduje się meta.

Źródło : http://biegiwszczawnicy.pl/pl/

Komentarze i oceny

średnia ocena ogólna: 5
26 Marca 2018r. o 08:56
Kolejny raz serdecznie zapraszam na Biegi do Szczawnicy. To już kultowa impreza na którą przyjeżdżają ludzie z całej Polski. Moi znajomi będą startować już po raz trzeci. Więcej informacji na temat imprezy znajduje się pod tym adresem http://biegiwszczawnicy.pl/pl/category/aktualnosci/