Szukaj

Miasto / Miejscowość: Gdańsk Westerplatte
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

Zwiedzamy Westerplatte. Skoro i tak trzeba ruszyć do Gdańska , wpadniemy zobaczyć miejsce w którym zaczęła się II wojna światowa. Trzeba skręcić w ulicę majora Henryka Sucharskiego, legendarnego dowódcy obrony Skladnicy.Na miejscu zastajemy dość duży parking.Jeszcze nie wszystko pootwierane- zwiedzanie rozpoczyna sie od 30 kwietnia. Ale mozna pospacerować wśród nagich jeszcze drzew, obejrzeć ruiny i wystawy, pomyśleć o tym strasznym czasie 1 września 1939 r. Przy parkingu wita...
Spacery po Lesie Wolskim

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Kraków Wola Justowska Przegorzały
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

Teoretycznie mamy spacerować po mieście – wszak Lasek Wolski jest częścią Krakowa. W rzeczywistości wędrówka po terenie „lasku” zmienia się w dość forsowną wędrówkę. W jej trakcie musimy się zmierzyć z licznymi wąwozami i stromymi ścieżkami. Ale po kolei.   Naszą pieszą wędrówkę rozpoczynamy na terenie Woli Justowskiej. Na rozgrzewkę urządzamy sobie mały spacerek po tutejszym parku. Wędrujemy wokół Willi Decjusza – jednej z najciekawszych re...
Wokół Piekar Ślaskich - śladem historii

Miasto / Miejscowość: Piekary Śląskie Nakło Świerklaniec
Region: Górny Śląsk i Zagłębie
Województwo: śląskie

Wizyta znajomych z odległych zakątków Polski dla mnie oznacza jedno - oprowadzenie ich po okolicy Piekar Śląskich i przekonanie gości, że Piekary to coś więcej, niż tylko znane sanktuarium. Wprawdzie to ono ma być główną atrakcją dnia, jednak nie tylko jemu będziemy poświęcać swą uwagę. Wycieczkę zaczynamy w centrum Piekar Śląskich, a dokładniej - przy bazylice. Na początek - zwiedzanie kościoła, w którego wnętrzu wyróżnia się obraz Matki Boskiej Piekarskiej. Następn...
Świąteczny Wrocław

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Wrocław
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Za jarmarkami przedświątecznymi nie przepadam, ale... Impreza, którą przyciąga Wrocław, podbiła moje serce. Dlaczego? Powodów jest sporo. Grudniowy wyjazd do Wrocławia był dziełem przypadku. Nieplanowałam udziały w jarmarku przedświątecznym, a mimo to do dziś imprezę tą wspominam pozytywnie. Gdy po spacerku po starówce dotarliśmy na wrocławski rynek, zaczynało się już powoli ściemniać. Efekt? Dekoracje stały się doskonale widoczne. Choć na rynku zgromadziło się już sporo osób,...
Karpniki - między Rudawami a Karkonoszami

Miasto / Miejscowość: Karpniki Karpniki
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Karpniki...Pobyt w tym miejscu to spełnienie marzeń dla aktywnych oraz dla tych, którzy szukają spokojnego miejsca na wypoczynek. Pobliskie Sokoliki dominują nad okolicą, w oddali dumnie wznosi się Śnieżka. Kusi pobliski zamek, wokół którego tak chętnie spacerujemy, przyciągają też tajemnicze ruiny ewangelickiego kościoła. To miejsce nas zachwyca swą atmosferą, tradycyjną zabudową oraz malownicza okolicą, którą -dzień po dniu-odkrywamy dzięki pieszym szlakom....
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Ach Krynki i ta strzeżona granica

Miasto / Miejscowość: Krynki Górka Kruszyniany
Region: Podlasie i Suwalszczyzna
Województwo: podlaskie

Otóż pojechaliśmy z tatą do znajomych. Mieszkali oni w Górce. W Krynkach mieli dom kultury. Tata pojechał tam bo miał wtedy mieć wystawę. Też tam pojechałem bo nie mogłem zostać w domu sam na 5 dni. Dojechaliśmy autobusem z Łęcznej do Lublina. Z Lublina autobusem do Białegostoku ,a z Białegostoku do Krynek. W Krynkach zwiedziło się to i owo. A w Górce było mnóstwo dzieci w moim wieku. Tj. 13 lat. Urządzaliśmy sobie niezłe zabawy. W Krynkach zwiedziliśmy stary żydowski cmentar...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Rowerem na pograniczu województw

Rodzaj wycieczki: rower
Miasto / Miejscowość: Korczew Drohiczyn Klekotowo Ogrodniki Turna Mała Kózki Mężenin Drażniew
Region: Podlasie i Suwalszczyzna
Województwo: mazowieckie podlaskie

Trasa wycieczki Ta wycieczka udowodniła jak piękny krajobraz można mieć tuż pod swoim domem i nie do końca być tego świadomym. Wyjazd zaczynamy w Siedlcach. Tutaj pakujemy rowery na samochód i udajemy się do odległego o 30 kilometrów Korczewa. Link do trasy endomondo: KLIK Wyprawę zaczynamy od pięknego pałacu w Korczewie (Pałac w Korczewie). Tu parkujemy i zdejmujemy rowery z samochodu. Przed wyruszeniem w trasę warto przespacerować się po malowniczym p...
Wakacje w Kołobrzegu

Rodzaj wycieczki: pociąg
Miasto / Miejscowość: Kołobrzeg
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

Tegoroczne wakacje spędziłem w Kołobrzegu.Parę dni,za mało zeby zwiedzić całe miasto.Rozpoczęlismy od portu.Tu do dyspozycji gości stoi wiele statków wycieczkowych,począwszy od stylizowanych na pirackie,statki wikingów,aż po szybki kuter torpedowy.Kolejne dni spędzilismy na plazy rano ,lub na wycieczce pieszej po południu.Do zwiedzania jest naprawdę sporo. 1.Spacer na wyspę solną .Ulica Solna mija sie Parsete,tu po lewej stronie mosu,idąc w strone miasta,na prawym brzegu jest soln...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Nie święci garnki lepią..

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Kamionka
Region: Warmia i Mazury
Województwo: warmińsko-mazurskie

Nie świeci garnki lepią ale wprawne ręce człowieka.W sobotę " po drodze" wpadliśmy do Kamionki,do garncarskiej wioski-jednej z ważniejszych ,oprócz zamku,atrakcji powiatu nidzickiego.Na dość sporym obszarze znajduje się budynek główny,w którym miesci się wystawa regionalna,mini sklepik,stoły,gdzie można spocząc pod dachem.Na podwórzu stoi zabytkowa ,ponad 100 letnia stodoła,sprytnie przerobiona na amfiteatr,a częsciowo na salę,w której można organizować różne imprez...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Rezerwat "Źródła Rzeki Łyny"

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Łyna
Region: Warmia i Mazury
Województwo: warmińsko-mazurskie

Piękne są Mazury.Znajomi namówili nas na wyjazd do rezerwatu rzeki Łyny.Trzeba jechać za Nidzicę,albo skręcić od 7 w bok.Parking znajduje się w lesie,ok 1500 m za wsią,w kier.Wólki Orlewskiej.Są tu także drewniane stoliki,krzesła-mozna zjeśc zabrane ze sobą zapasy.Niestety,infrastruktura turystyczna słaba-żadnej knajpy,sklepu,przynajmniej trudno coś znaleźć..Trzeba dojechac do Łyny-i tam są drogowskazy do rezerwatu.Zostawiamy samochody,wyruszamy szeroką ,piaszczystą i dość równą dr...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW