Szukaj

Region: Dolny Śląsk i Sudety
Miasto / Miejscowość: Zagórze Śląskie Walim
Opis wspomnienia:

9. sierpnia 2007 roku w ramach wielkiej wyprawy rowerowej w Góry Sowie wyruszyliśmy z wsi Walim do Zagórza Śląskiego. Asfaltowy dojazd, jednak tereny mocno górzyste, więc długie i przyjemne zjazdy w jedną stronę oznaczają długie i nie dla każdego przyjemne podjazdy spowrotem. Dla nas akurat przyjemne, bo lubimy się trochę zmęczyć i o własnych siłach dojechać do miejsca docelowego. Rower ma tą przewagę nad samochodem, że można o wiele więcej zobaczyć, poznać i mieć satysfakcję z tego, że dotarło się tam dzięki swojej wytrwałości i pracy. Ukazujący się powoli naszym oczom widok Jeziora Bystrzyckiego w pełni rekompensował zmęczenie. Na myśl zaczęły mi przychodzić norwerskie fiordy, gdyż klimat tego miejsca do złudzenia przypomina właśnie fiordy. Kiedy wreszcie dojechaliśmy do tamy na jeziorze, mogliśmy w pełni cieszyć się panoramą okolicznych zielonych wzgórz. Jednak nam wciąż było mało i skierowaliśmy się w kierunku słynnego Zamku Grodno. Podjechaliśmy rowerami na dziedziniec (nie jest to łatwe, ale udało się) i za drobną opłatą udało nam się wejść do środka. Po obejrzeniu ekspozycji wewnątrz wyszliśmy na wieżę widokową, skąd sam zamek, jezioro i Góry Sowie wyglądają po prostu przecudownie. Naprawdę warto.