Szukaj

Region: Dolny Śląsk i Sudety
Miasto / Miejscowość: Rzeczka Walim
Opis wspomnienia:
10. sierpnia 2007 roku postanowiliśmy zdobyć Wielką Sowę na naszych rowerach. Na ten szczyt prowadzi kilka szlaków pieszych i rowerowych, my zdecydowaliśmy się podjeżdżać od strony Koziego Siodła, czerwonym szlakiem. Asfaltowy początkowo podjazd szybko zmienia się w typowo górską kamienistą drogę. Jak sprawdziliśmy na mapie, nosi ona nazwę: "Półkorcowa droga". Bardzo zmęczeni docieramy wreszcie na pierwszy punkt pośredni - Kozie Siodło. Chwilę odpoczywamy. jednocześnie z obawą patrząc na zbierające się nad nami chmury burzowe. Jednak podejmujemy decyzję, by jechać dalej. Od tego miejsca podjazd staje się wyjątkowo wymagający - pełno jest korzeni i trudnych technicznie fragmentów. Wskazany rower z dobrą amortyzacją. Docieramy szczęśliwi wreszcie na szczyt i w tym momencie rozpoczyna się ulewa. Na szczęście na szczycie znajdujemy wiatę, pod którą chowamy się wraz z inymi turystami. Mimo deszczu postanawiamy wdarapać się na wieżę widokową, by ujrzeć panoramę Gór Sowich. Czekamy aż burza przejdzie, co jednak nie następuje. Z obawy przed zbliżającym się zmrokiem wsiadamy na rowery i w bardzo trudnych warunkach zjeżdżamy na dół przez Przełęcz Walimską spowrotem do Walimia. Podczas zjazdu szlak zamienia się w płynącą rzekę, jest niemiłosiernie dużo błota i śliskich fragmentów. Hamulce rozgrzewają sięmaksymalnie, hałasując nieco. Docieramy wreszcie do asfaltu i zjeżdżamy już bezpiecznie do naszej bazy noclegowej. Ogromnie dużo wrażeń jak na jeden dzień.