Szukaj

Region: Dolny Śląsk i Sudety
Miasto / Miejscowość: Trzcińsko
Opis wspomnienia:

Wycieczkę w Rudawy Janowickie rozpoczęliśmy od przejazdu pociągiem z Wałbrzycha do Trzcińska. Samo Trzińsko jest bardzo ciekawym miastem Leży na terenie RudawskiegoParku Krajobrazowego, znane jest jako centrum wspinaczkowe, ale także jako miejsce malownicze krajobrazowo, głównie ze względu na Trzcińskie Mokradła, które są miejscem występowania chronionych roślin i grzybów.

Ruszyliśmy niebieskim szlakiem pieszym i od razu udało nam się wypatrzeć coś ciekawego-mianowicie zaskrońca. Niebieskim szlakiem idziemy do wysokości 525 m n.p.m. do połączenia kilku szlaków. Wybieramy kolor czerwony i wędrujemy na pólnoc. Łatwo się zorientować, że ejsteśmy w krainie wspinaczki i boulderingu czyli wspinaczki bez asekuracji liną.

Na szczycie czeka na nas Sokolik Duży z platformą widokową o wysokości 30 metrów. Uprzedzam-na górze bardzo wieje :) Wchodząc na platformę na wprost widzimy Rudawy Janowickie, po prawej Karkonosze z charakterystyczną Śnieżką, po lewej Góry Kaczawskie i moje ukochane Góry Izerskie. Idziemy dalej, na wysokość 630 m.n.p.m., gdzie jest Góra Krzyżna. Na tę górę prowadzi czarny szlak, ale warto się trochę pomęczyć by potem odpocząć na szczycie tej góry. Widoki są neisamowite. Niegdyś stała tam nie cieszący się dobrą sławą zamek Sokolec. Pozostały tylko ruiny tego zamku, w zasadzie ejst tylko fragment muru zamkowego, a na skale powyżej zamku stoi krzyż. Wracając czarnym szlakiem docieramy do Szwajcarki. To neiwielkie schornisko ma ciekawą historię, ale co dla nas ważniejsze - możemy anpić się herbaty, coś zjeść i odpocząć. Do Trzcińska wracamy żółtym szlakiem. CZas na pokonanie teakiej trasy to ok 4 godziny, ale my poświęciliśmy znacznie więcej, szkoda szybko wracać gdy do okoła roztacza się tak piękny widok.