Szukaj

Region: Pomorze Środkowe
Miasto / Miejscowość: Hel Gdynia
Opis wspomnienia:

Postanowiliśmy tzn ja i moja dziewczyna troszkę pozwiedzać w czerwcowy upalny dzień. Zdecydowaliśmy się na podróż na Hel.
Niestety wadą wyprawy była wczesna pobudka;(. Na Hel postanowiliśmy wybrać się promem z Gdyni, a to kosztowało....kilka godzin snu. Ale czego się nie robi dla wypoczynku w pięknym plenerze. Tak więc zaczęło się od pobudki o 6.00 i dość długiej kolejki po bilety. Ale udało się:) Bilety zdobyliśmy.

Usiedliśmy na gdyński bulwarze i zjedliśmy śniadanie w oczekiwaniu na nasz rejs. Prom podjechał. Z uśmiechniętymi "mordkami" wdarliśmy się na górę by móc podczas rejsu podziwiać piękno naszego morza. Warto było bo Bałtyk zachwycał. Zresztą jak zawsze. Szkoda, że większość Polaków nie potrafi docenić tego co ma. Po jakiejś godzinie przybyliśmy na Hel.

Na pierwszy ogień poszło fokarium. Cudne. Akurat trafiliśmy na karmienie. Wytresowane foczki zachwycały swymi umiejętnościami.
I dalej w drogę. Do Muzeum Obrony Wybrzeża Tam spędziliśmy trochę czasu. Muzeum niesamowite. Ma te przewagę na innymi, że możną wszystkiego dotknąć i co ważne posiada specyficzny morsko-leśny klimat. Dla tych, którzy nie mieli okazji tam jeszcze być- Muzeum jest w lesie.

Oczywiście wspięliśmy się na wielokondygnacyjną wieżę kierowania ogniem, z punktem widokowym na szczycie - tego nie mogliśmy sobie odmówić bo Hel z góry jest jeszcze piękniejszy. No ale to jeszcze nie koniec wspinania.
Pobyt na Helu bez wspinaczki na Latarnię Morską? Zdecydowanie nie! Dlatego następnym etapem była wspinaczka na Latarnię Morską. Po raz kolejny mogliśmy podziwiać piękno Bałtyku z góry.

Następnie spacer plażą. Bose stopy wtapiały się w czysty, gorący piasek. Chwila zadumy na plaży. Wygrzanie twarzy w promieniach słońca i obiad. Pyszna oczywiście rybka i chłodne piwko dały nam energię na dotarcie do promu. A promem do Gdyni. Szybko minął dzień na Helu. Szybko, ale owocnie. Fantastycznie spędzony czas. Rekreacyjno-wypoczynkowo wypad. Polecam.