Szukaj

Miasto / Miejscowość: Kołobrzeg
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

Tegoroczne wakacje spędziłem w Kołobrzegu.Parę dni,za mało zeby zwiedzić całe miasto.Rozpoczęlismy od portu.Tu do dyspozycji gości stoi wiele statków wycieczkowych,począwszy od stylizowanych na pirackie,statki wikingów,aż po szybki kuter torpedowy.Kolejne dni spędzilismy na plazy rano ,lub na wycieczce pieszej po południu.Do zwiedzania jest naprawdę sporo. 1.Spacer na wyspę solną .Ulica Solna mija sie Parsete,tu po lewej stronie mosu,idąc w strone miasta,na prawym brzegu jest soln...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
To były 3 dni w Warszawie !

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Warszawa
Region: Mazowsze
Województwo: mazowieckie

W te wakacje razem z chłopakiem wybrałam się do Warszawy. Zatrzymaliśmy się u mojego brata na Ursynowie. Pierwsze co oczywiście zrobiłam, to poleciałam do Złotych Tarasów ( Złote Tarasy) by obkupić się w dużą ilość nowych ciuchów. Potem poszliśmy pod pałac kultury i nauki (Pałac Kultury i Nauki) jako, że było blisko. Wieczorem wstąpiliśmy na chwilę do restauracji Essenci (Restauracja Essencia ) Nie zabrakło także ogromnych lodów, po których byliśmy pełni. Następnego dnia wsk...
najmilej wspominany przegląd teatralny

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Będzin
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: śląskie

Parę lat temu byłam z moją grupą teatralną na II Ogólnopolskich przeglądzie " Będzińskie spotkania teatralne". Był to najmilej wpomniany przeze mnie przegląd. Czemu ? Poznaliśmy mnóstwo wspaniałych ludzi i zobaczyliśmy dużo ciekawych miejsc. Gdy tylko przyjechalismy i rozpakowaliśmy się w swoich pokojach, a dokładniej w hotelu Cumulus ( Hotel Cumulus )  poszliśmy obejrzeć dwa zamki ( Zamek w Będzinie oraz Królewski Zamek Będziński ) . Pamiętam, ze ten dr...
Anioły są takie ciche

Miasto / Miejscowość: Ustrzyki Górne
Region: Bieszczady
Województwo: podkarpackie

…zwłaszcza te w Bieszczadach – śpiewa Stare Dobre Małżeństwo. Właśnie te Anioły, takie ciche i niepozorne, miałam okazję poznać odbywając liczne wędrówki po bieszczadzkich wzniesieniach. I chociaż jestem wierną fanką wysokich gór, to połoniny na niewysokich bieszczadzkich szczytach zrobiły na mnie niesamowite wrażenie. Swoją wycieczkę odbywałam pod koniec czerwca, więc krajobraz połonin miał różne odcienie zieleni, które połączone z zespołami skalnymi dawały...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
A może byśmy tak,najmilszy...

Rodzaj wycieczki: pociąg
Miasto / Miejscowość: Nałęczów
Region: Lubelszczyzna
Województwo: lubelskie

A może byśmy tak,najmilszy...-śpiewała Ewa Demarczyk,do wiersza Tuwima-A może byśmy tak,najmilszy,wpadli na dzień do Tomaszowa....Ja proponuję,abyśmy wpadli na dzień do...Nałęczowa.znane,podlubelskie uzdrowisko kardiologiczne ,ewoluowało do potrzeb współczesnego turysty i kuracjusza.Nie trzeba znać Nałęczowa-w samym sercu jest Park Zdrojowy,o powierzchni ponad 20 Ha i tu znajdziemy wszystko,czego potrzeba prawdziwemu Turyście.Wchodzimy przez bramę główną-wita nas piękny,kolorowy pach...
Mój lepszy świat...

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Warszawa
Region: Mazowsze
Województwo: mazowieckie

Przez niecałe 17 miesięcy miałam przyjemność mieszkać w Naszej pięknej stolicy. Kiedy w 2009 roku opuszczałam dom rodzinny by zamieszkać i pracować w Warszawie na początku było mi źle wielokrotnie wylewałam łzy w poduszkę jednak dzielnie się trzymałam. Chwil typy,,katastrofa w Smoleńsku"kiedy miasto tak solidarnie przeżywało byłam, widziałam na własne oczy Krzyż przed domem prezydenckim - tego nie da się opisać, tego nie było w telewizji tak widać co się wtedy działo jak serca wielu ludzi poranion...
Dzień na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

W czerwcu 2008 odbyliśmy bardzo przyjemną, jednodniową wycieczkę na Półwysep Helski. Wyruszyliśmy z Gdyni tramwajem wodnym, czyli po prostu sporym katamaranem. Rejs trwał godzinę- z jednej strony wystarczająco, by nacieszyć się świeżym, morskim powietrzem łagodzącym upał, pozwiedzać wszystkie zakamarki statku, z drugiej - za mało, by się nudzić. Obserwowaliśmy oddalającą się Gdynię wraz z wystającymi ponad miasto wieżami Sea Towers- najwyższego budynku mieszkalnego w Polsce, a następnie wypat...
Narciarski tydzień w Zakopanem

Miasto / Miejscowość: Zakopane
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W styczniu 2011 roku wybrałam się z dwójką dzieci do Zakopanego. Niestety, PKP długo jeszcze będzie goniło XXI wiek, na razie godzinne opóźnienie to norma- wysiedliśmy zatem z pociągu po, bagatela, 17 godzinach jazdy. Dobrze, ze postój taksówek umiejscowiony jest tuż obok peronu, więc już po chwili ruszyliśmy w stronę Nosala, gdzie mieliśmy spędzić nasz urlop. Mijając zakopiański Aquapark taksówkach opowiadał o perypetiach związanych z jego budową i otwarciem. ...
W chorzowskim ZOO - już jako dorosła

Rodzaj wycieczki: pociąg spacer
Miasto / Miejscowość: Chorzów
Region: Górny Śląsk i Zagłębie
Województwo: śląskie

Pewnego pięknego dnia w szalonej głowie mojej pojawiła się myśl, żeby zobaczyć jak zmieniło się ZOO w Chorzowie od czasu kiedy byłam tam jako przedszkolak (to mniej więcej 18 lat temu). Wsiadłam więc w pociąg na stacji Bielsko-Biała Główna i w drogę! Zwierzaki jak były, tak są. Ten sam hipopotam, choć znów uparcie zanurzony. Lwy, które wygrzewały się na słoneczku no i oczywiście małpki, żyrafy słoń bizon i wszędobylskie pawie królewskie, które paradowały bez żadnych ogran...
Rezerwat Niebieskie Źródła

Miasto / Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Region: Ziemia Łódzka
Województwo: łódzkie

W pewnym momencie życia człowiek ma ochotę pozwiedzać nasz piekny kraj. Zupełnie przypadkowo, któregos czerwcowego popoludnia znalazłam się w Tomaszowie Mazowieckim. Pierwszym pytaniem było: coż zrobić przez resztę popołodniua w tym małym mieście? Wybrałam się więc na przechadzkę w poszukiwaniu jakiegoś parku i okazało się że w Tomaszowie mamy przepiękny rezerwat przyrody Niebieskie Źródła. Rezerwat jest urzekający, ponieważ na tafli wody widzimy raz niebieską raz zieloną poświatę w zale...
Wizyta na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel Gdańsk Gdynia
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

W tym roku spędziłam wakacje nad morzem. Ściślej mówiąc w Gdańsku. Zrobiłam sobie również wycieczkę w sobotę na Hel przez Gdynię. Celem mojej podróży było reklamowane w lokalnej prasie przedstawienie lądowania w Normandii w ramach imprezy D-Day Hel. Rankiem wyruszyłam z Gdańska szybką kolejką miejską do Gdyni, a że miałam dwie godziny czasu do odpłynięcia statku postanowiłam pospacerować po porcie w Gdyni. Zwiedziłam Dar Pomorza i okręt wojenny Błyskawica. Zrobiłam po trochę pamiątko...
Grzybowo - nadmorski spokój

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód
Miasto / Miejscowość: Grzybowo
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

Wybrałam się do Grzybowa na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Miejscowośc poleciła mi ciocia i bardzo sie z tego cieszę. Miejscowość jest naprawde śliczna. Dla mnie bardzo dużym atutem była mała liczba ludności w przeciwieństwie do takich miast jak kołobrzeg itp. tanie noclegi , duży wybór obiektów restauacyjnych, las w pobliżu niewielka odległość od czystej czysto żółtej plaży która prawie świeciła pustkami ze względu na małą popularność tego miejsca. W miasteczku og...
Rudawy Janowickie

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer
Miasto / Miejscowość: Trzcińsko
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Wycieczkę w Rudawy Janowickie rozpoczęliśmy od przejazdu pociągiem z Wałbrzycha do Trzcińska. Samo Trzińsko jest bardzo ciekawym miastem Leży na terenie RudawskiegoParku Krajobrazowego, znane jest jako centrum wspinaczkowe, ale także jako miejsce malownicze krajobrazowo, głównie ze względu na Trzcińskie Mokradła, które są miejscem występowania chronionych roślin i grzybów. Ruszyliśmy niebieskim szlakiem pieszym i od razu udało nam się wypatrzeć coś ciekawego-mianowicie zaskrońca. Niebieski...
Do Zakopanego....

Miasto / Miejscowość: Zakopane
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

Wyjechaliśmy z naszymi przyjaciółmi w typowo zimowej scenerii stycznia 2008 roku.Cały czas przed wyjazdem była chlapa, pogoda po prostu do niczego! Już myśleliśmy, że śniegu wcale nie będzie...Aż tu nagle nadszedł termin wyjazdu i nagle w środku zimy pojawiły się śmieg i mrozy! Więc nasza radość po prostu wybuchła! Czym prędzej udaliśmy się do Zakopanego!Wysiadamy na stacji w centrum tego miasta i naszym oczom ukazuje się typowo-piękna śnieżna zimowa stolica Polski, taka jaka powinna ...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Toruń i genialna plaża w Pieczyskach

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Toruń Pieczyska
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń pod względem turystycznym jest o wiele ciekawszy od Bygdoszczy, którą też w te wakacje "zaliczyłam". Wiadomo, ma zarówno plusy i minusy, ale w branży rozrywkowej przy Bydgoszczy po prostu leży. Cóż można by tu rzec na początek... Toruń jest przecież miastem Kopernika. I to właśnie z nim związane są te ciekawsze atrakcje, jak chociażby znany chyba każdemu, nawet tym, którzy miasta nie zwiedzili, jego pomnik. Albo też jego dom, w którym obecnie znajduje s...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW