Szukaj

Zwiedzamy Westerplatte

Miasto / Miejscowość: Gdańsk Westerplatte
Województwo: pomorskie

Zwiedzamy Westerplatte. Skoro i tak trzeba ruszyć do Gdańska , wpadniemy zobaczyć miejsce w którym zaczęła się II wojna światowa. Trzeba skręcić w ulicę majora Henryka Sucharskiego, legendarnego dowódcy obrony Skladnicy.Na miejscu zastajemy dość duży parking.Jeszcze nie wszystko pootwierane- zwiedzanie rozpoczyna sie od 30 kwietnia. Ale mozna pospacerować wśród nagich jeszcze drzew, obejrzeć ruiny i wystawy, pomyśleć o tym strasznym czasie 1 września 1939 r. Przy parkingu wita...
Wokół Piekar Ślaskich - śladem historii

Miasto / Miejscowość: Piekary Śląskie Nakło Świerklaniec
Województwo: śląskie

Wizyta znajomych z odległych zakątków Polski dla mnie oznacza jedno - oprowadzenie ich po okolicy Piekar Śląskich i przekonanie gości, że Piekary to coś więcej, niż tylko znane sanktuarium. Wprawdzie to ono ma być główną atrakcją dnia, jednak nie tylko jemu będziemy poświęcać swą uwagę. Wycieczkę zaczynamy w centrum Piekar Śląskich, a dokładniej - przy bazylice. Na początek - zwiedzanie kościoła, w którego wnętrzu wyróżnia się obraz Matki Boskiej Piekarskiej. Następn...
Świąteczny Wrocław

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Wrocław
Województwo: dolnośląskie

Za jarmarkami przedświątecznymi nie przepadam, ale... Impreza, którą przyciąga Wrocław, podbiła moje serce. Dlaczego? Powodów jest sporo. Grudniowy wyjazd do Wrocławia był dziełem przypadku. Nieplanowałam udziały w jarmarku przedświątecznym, a mimo to do dziś imprezę tą wspominam pozytywnie. Gdy po spacerku po starówce dotarliśmy na wrocławski rynek, zaczynało się już powoli ściemniać. Efekt? Dekoracje stały się doskonale widoczne. Choć na rynku zgromadziło się już sporo osób,...
Karpniki - między Rudawami a Karkonoszami

Miasto / Miejscowość: Karpniki Karpniki
Województwo: dolnośląskie

Karpniki...Pobyt w tym miejscu to spełnienie marzeń dla aktywnych oraz dla tych, którzy szukają spokojnego miejsca na wypoczynek. Pobliskie Sokoliki dominują nad okolicą, w oddali dumnie wznosi się Śnieżka. Kusi pobliski zamek, wokół którego tak chętnie spacerujemy, przyciągają też tajemnicze ruiny ewangelickiego kościoła. To miejsce nas zachwyca swą atmosferą, tradycyjną zabudową oraz malownicza okolicą, którą -dzień po dniu-odkrywamy dzięki pieszym szlakom....
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Ach Krynki i ta strzeżona granica

Miasto / Miejscowość: Krynki Górka Kruszyniany
Region: Podlasie i Suwalszczyzna
Województwo: podlaskie

Otóż pojechaliśmy z tatą do znajomych. Mieszkali oni w Górce. W Krynkach mieli dom kultury. Tata pojechał tam bo miał wtedy mieć wystawę. Też tam pojechałem bo nie mogłem zostać w domu sam na 5 dni. Dojechaliśmy autobusem z Łęcznej do Lublina. Z Lublina autobusem do Białegostoku ,a z Białegostoku do Krynek. W Krynkach zwiedziło się to i owo. A w Górce było mnóstwo dzieci w moim wieku. Tj. 13 lat. Urządzaliśmy sobie niezłe zabawy. W Krynkach zwiedziliśmy stary żydowski cmentar...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Nie święci garnki lepią..

Miasto / Miejscowość: Kamionka
Województwo: warmińsko-mazurskie

Nie świeci garnki lepią ale wprawne ręce człowieka.W sobotę " po drodze" wpadliśmy do Kamionki,do garncarskiej wioski-jednej z ważniejszych ,oprócz zamku,atrakcji powiatu nidzickiego.Na dość sporym obszarze znajduje się budynek główny,w którym miesci się wystawa regionalna,mini sklepik,stoły,gdzie można spocząc pod dachem.Na podwórzu stoi zabytkowa ,ponad 100 letnia stodoła,sprytnie przerobiona na amfiteatr,a częsciowo na salę,w której można organizować różne imprez...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
To były 3 dni w Warszawie !

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Województwo: mazowieckie

W te wakacje razem z chłopakiem wybrałam się do Warszawy. Zatrzymaliśmy się u mojego brata na Ursynowie. Pierwsze co oczywiście zrobiłam, to poleciałam do Złotych Tarasów ( Złote Tarasy) by obkupić się w dużą ilość nowych ciuchów. Potem poszliśmy pod pałac kultury i nauki (Pałac Kultury i Nauki) jako, że było blisko. Wieczorem wstąpiliśmy na chwilę do restauracji Essenci (Restauracja Essencia ) Nie zabrakło także ogromnych lodów, po których byliśmy pełni. Następnego dnia wsk...
Zakopane dla żółtodziobów

Miasto / Miejscowość: Zakopane
Województwo: małopolskie

Szczawnica-Krynica to ponad 100 km,Szczawnica-Zakopane-wg mapy 59 km.Ładnie brzmi,jedziemy więc do stolicy poskich Tatr,pokazać dziecku kolejkę górska.Ominęliśmy "Zakopiankę "bokiem,wypadliśmy na trasę w Czarnym Dunajcu,tu nas powitał niewielki zator na drodze.Włączylismy nawigację,szybko wjechaliśmy w boczne uliczki Zakopanego,szukając Kasprowego Wierchu.W końcu mechaniczna mapa zawlokła nas pod skocznię.Stamtąd juz "tylko "parę kilometrów do kolejki na Kasprowy Wierch.Chcieliśmy o...
W drodze w góry... Sanok

Miasto / Miejscowość: Sanok
Województwo: podkarpackie

W drodze w Bieszczady wpadliśmy na pomysł, by zobaczyć Sanok. Chodzilismy po nim kilka dobrych godzin, bo poza zwiedzianiem i spacerowaniem, cieszeniem się pięknem miejsca... zgubiliśmy samochód. Jednak zobaczyliśmy katedralną cerkiew w Sanoku, zamek i wiele innych pięknych, wartych obejrzenia miejsc.
Dwa dni w Bieszczadach

Miasto / Miejscowość: Polańczyk
Województwo: podkarpackie

i pojechaliśmy... zamiast nad morze- w Bieszczady. Właściwie spędziliśmy tam niecałe dwa dni, choć planowaliśmy dłuższy pobyt. Jednak, mimo to, było warto. Piękne cerkwie, cudowne połoniny, budzące nas wschody słońca zapierające dech w piersiach...
Wycieczka do Warszawy

Województwo: mazowieckie

W ubiegły piątek mieliśmy przyjemność odwiedzić stolicę, głównym powodem naszej wizyty były warsztaty kulinarne w Akademii Kurta Schellera. Po pięciogodzinnej podróży samochodem z Częstochowy do Warszawy, pokonując korki spowodowane robotami drogowymi na Euro 2012, dotarliśmy wreszcie do miasta.   Pogoda była wspaniała, bezchmurne niebo, aż prosiło się, aby rozejrzeć się po okolicy. A więc wzięliśmy plecaki, aparat, okulary i z pozytywną energią wyruszyliśmy na zwiedzani...
Margonin

Miasto / Miejscowość: Margonin
Region: Wielkopolska
Województwo: wielkopolskie

Dwa tygodnie zeszłorocznych wakacji spędziła w Margoninie. Jest to małe miasteczko leżące niedaleko Chodzieży w województwie Wielkopolskim. Chodź podróż trwała ponad cztery godziny, to wraz z rodzeństwem nie nudziliśmy się. Ja jak zwykle zagłębiłam się w mojej ulubionej książce i wkładając do uszu słuchawki wyłączyłam się na kilka godzin. Nim się spostrzegłam dotarliśmy na miejsce. Od razu pobiegliśmy się rozpakować, później ruszyliśmy w miasto. W margoninie jest bardzo dużo wiatraków, które pr...
najmilej wspominany przegląd teatralny

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Będzin
Województwo: śląskie

Parę lat temu byłam z moją grupą teatralną na II Ogólnopolskich przeglądzie " Będzińskie spotkania teatralne". Był to najmilej wpomniany przeze mnie przegląd. Czemu ? Poznaliśmy mnóstwo wspaniałych ludzi i zobaczyliśmy dużo ciekawych miejsc. Gdy tylko przyjechalismy i rozpakowaliśmy się w swoich pokojach, a dokładniej w hotelu Cumulus ( Hotel Cumulus )  poszliśmy obejrzeć dwa zamki ( Zamek w Będzinie oraz Królewski Zamek Będziński ) . Pamiętam, ze ten dr...
najlepsze lody na świecie

Rodzaj wycieczki: rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Łukta
Województwo: warmińsko-mazurskie

Łukta - miasto, które odwiedzam co roku od kilkunastu lat. Obok, kilka km dalej, w Młynie Łęguckim nad jeziorem mieszka moja babcia. Często zaglądamy do łękuckich sklepów, żeby kupić jakieś kiełbaski na grilla. Jednak miejsce, gdzie można zjeść najpyszniejsze lody na świecie na mała lodziarnio-ciastkarnia znajdująca się naprzeciwko największego sklepu w Łukcie. Są tam lody i polewy różnego rodzaju. Nigdy ja, ani żaden członek mojej rodziny nie przejdziemy tamtędy obojętnie :) Czę...
Mój lepszy świat...

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Województwo: mazowieckie

Przez niecałe 17 miesięcy miałam przyjemność mieszkać w Naszej pięknej stolicy. Kiedy w 2009 roku opuszczałam dom rodzinny by zamieszkać i pracować w Warszawie na początku było mi źle wielokrotnie wylewałam łzy w poduszkę jednak dzielnie się trzymałam. Chwil typy,,katastrofa w Smoleńsku"kiedy miasto tak solidarnie przeżywało byłam, widziałam na własne oczy Krzyż przed domem prezydenckim - tego nie da się opisać, tego nie było w telewizji tak widać co się wtedy działo jak serca wielu ludzi poranion...
W poszukiwaniu warszawskich murali

Województwo: mazowieckie

Od dawna zamierzałam zorganizować sobie wycieczkę szlakiem warszawskich wielkoformatowych grafik zwanych muralami. Powinnam to zrobić conajmniej 1,5 roku temu, może wtedy udałoby mi się zobaczyć wszystkie podczas jednej wyprawy, teraz jest ich zdecydowanie więcej i cały czas powstają nowe. W końcu nadszedł dzień mobilizacji :) Dziś stworzyłam własną trasę, chwyciłam aparat fotograficzny i w drogę! :) Ze znalezieniem większości z nich nie miałam problemu z racji ich rozmiarów np. murale na Tamce Mur...
Jarmark średniowieczny w Pułtusku

Miasto / Miejscowość: Pułtusk
Województwo: mazowieckie

Tradycyjnie, w pierwszą sobotę po Bożym Ciele w Pułtusku odbył sie Jarmark Średniowieczny, organizowany przez Stowarzyszenie Starożytników. Tegoroczny festyn był, według gości, mniej wystawny niż co roku: nawet dawna muzyka "leciała" z głośników, a nie była grana przez kapelę. Ale warto było wpaść do pięknego Pułtuska, wziąć udział w imprezie, a przy okazji zwiedzić miasto. Na końcu pułtuskiego Rynek, przy fontannie, na trawniku rozstawiono namioty Bractwa. Spotkać tam można było wie...
widziałem słońce!!!

Miasto / Miejscowość: Olsztyn
Województwo: warmińsko-mazurskie

25 maja musiałem się wybrac do Olsztyna.Warszawe odwiedzał Prezydent Stanów Zjednoczonych,a mnie poniosło w druga stronę.Żeby nie tracić okazji obejrzenia tego pieknrgo miasta rozpoczeliśmy od obserwatorium astronomicznego.Po budynku oprowadzał nas bardzo miły Pan,profesjonalista w kazdym calu,o wielkiej wiedzy i kulturze osobistej.Byliśmy pod wrażeniem.Pokazłą nam zegar Shortt`a,najdokładniejszy zegar na świecie,którego pozostało już tylko pare egzemplarzy,w tym jedyny czynny w Polsce.Z...
Tysiąc żurawi dla Japonii

Województwo: mazowieckie

Po tragicznym trzęsieniu ziemi w Japonii Polacy nie zapomnieli o potrzebujących tam pomocy .@ kwietnia,chyba pod patronatem PAH odbył sie w Fabryce Trzciny w Warszawie, w filii na Krakowskim Przedmieściu japoński dzień pod hasłem Milion Zurawi dla Japonii,w czasie którego mozna było spotkać sie z kultura japońska ,a także wspomóc paroma groszami potrzebujacych z tego kraju.Oprócz pokazów sztuk walki-Aikido,Karate,walka na miecze,mozna było obejrzeć tradycyjne tańce z wach...
Sierpc

Miasto / Miejscowość: Sierpc
Województwo: mazowieckie

W pierwszy dzień świat Wielkanocnych wybraliśmy sie do Sierpca.Dosyć tego obżarstwa i siedzenia w domu,wszystko pozamykane,a skansen czeka na gości.Tym bardziej,że pogoda dopisała.po zakupie biletów weszliśmy na teren skansenu.Pootwierane były wszystkie chałupy,a przy niektórych stały ubrane na ludowo panie,z rekwizytami do dawnych zabaw na wsi-kręgami,jajkami do turlania z góry(te były z gipsu),obręczami.Dodatkowo do dyspozycji gości jeździły bryczki,a chętni mogli zostac oprow...
Przedwiośnie na Kłodzkiej Górze

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Województwo: dolnośląskie

Szary dzień słonko mimo zapowiedzi nie chciało się pokazać, snuło się gdzieś za cienkim woalem chmur. Dzisiejszym celem naszej wędrówki była Kłodzka Góra najwyższy szczyt Gór Bardzkich. Samochodem dojechaliśmy do Zajazdu „Kukułka”, przez Przyłęk, Laski i Podzamek. Budynek Zajazdu jest odnowiony, solidny, i niestety opuszczony. Niedziela a nikogo oprócz obsługi i naszej małej grupki tu nie było.  Zajazd stoi na zboczu niewysokiego, niezadrzewionego wzgórza Kos...
Wspomnienia z Warszawy

Województwo: mazowieckie

W 2010 roku miałem przyjemność wybrać się z rodziną do Warszawy na długi weekend majowy. Na miejsce przybyliśmy w piątek wieczorem i od razu wybraliśmy się na zwiedzanie. Na początek wybraliśmy się do Łazienek. Było tam pięknie. Mogliśmy zobaczyć ulubione miejsce króla Poniatowskiego. Bardzo zauroczyły mnie chodzące dookola pawie. Następnego dnia wybraliśmy się na Stare Miasto. Rynek jest piękny i bardzo malowniczy. Po południu zwiedziliśmy Zamek Królewski w Warszawie, który ...
Toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

To była nasza pierwsza wycieczka do Torunia. Ruszyliśmy o 6 rano i trzy godziny później zwiedzaliśmy już toruńską starówkę. Miasto urzeka od pierwszej chwili, pełno tu uroczych kamieniczek, ładnych knajpek i oczywiście bardzo ładny nadmorski bulwar. Nic więc dziwnego że w 1997r zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Na naszej krótkiej wycieczce zwiedziliśmy przede wszystkim piękny Rynek Starego Miasta oraz Ruiny Zamku Krzyżackiego, oczywiście nie zapo...
Krakowskie wspomnienia

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Kraków
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W 2010 r. miałem przyjemność brać udział w wycieczce do Krakowa, której głównym punktem było zwiedzanie Katedry na Wawelu. Pojawiliśmy się tam rano, po chwili czekania na przewodniki, mogliśmy wejść do katedry. Było tam naprawdę ciekawie. Piękne rzeźby, obrazy, ołtarz i organy wzbudziły w nas wielki zachwyt. Podziwanie tak wielu sarkofagów królów polskich było dla nas przyjemnośćią. Później przeszliśmy do podziemi, gdzie mogliśmy zobaczyć groby największ...
Wspomnienie z Jastrzębiej Góry

Miasto / Miejscowość: Jastrzębia Góra
Województwo: pomorskie

Wspomnienie z nad morza. Wybraliśmy się na wczasy do Karwi -małej miejscowości, tętniącej życiem od czerwca do sierpnia. Spędziliśmy tam parę beztroskich dni. Pierwszego dnia leżąc na plaży i długo nic nie robiąc, niczego nie świadomi opalaliśmy się na bezchmurnym niebie. Wieczorem zrozumieliśmy, ze należało posmarować się olejkiem z filtrem UV. Przez co następne dni były już mniej przyjemne. Przedostatniego dnia postanowiliśmy wybrać się do Jastrzębiej Góry, prosty dojazd z Karwi (wzdłuż...
Toruńska rodzinna sobota

Województwo: kujawsko-pomorskie

W środku wakacji, między jednym a drugim dłuższym wyjazdem postanowiliśmy zrobić sobie przyjemną „jednodniówkę”. Wybraliśmy miejsce od rodzinnego Trójmiasta nie za dalekie- Toruń. Dzięki coraz nowszym drogom trasę pokonujemy szybko i sprawnie. W sobotni, słoneczny poranek docieramy do centrum miasta. Samochód zostawiamy niedaleko Krzywej Wieży i planując kilkugodzinny pobyt,usiłujemy zapłacić za parkowanie. Okazuje się to mechanizmem nader skomplikowanym- za każdą rozpoczęt...
Tydzień bieszczadzki

Miasto / Miejscowość: Dołżyca Sanok Solina Bóbrka
Województwo: podkarpackie

W sierpniu 2010 spędziliśmy rodzinny tydzień w Bieszczadach. Noclegi mieliśmy w małej miejscowości Dołżyca, spaliśmy w domku w Ośrodku Wypoczynkowym "Nad Solinką". Juz sam dojazd do tegoż zaczął się bardzo ciekawie, bowiem w Internecie nie znalazłam żadnej informacji o tym, że aby dotrzeć tam, należy przejechać przez rzekę- nic dziwnego zresztą, że właściciel obiektu się tym nie chwali- jednego dnia po deszczu wszyscy mieszkańcy zostali uwięzieni w ośrodku... Generalnie jednak ośrodek nie był zły- j...
"Rozdzielnia wiatrów"

Miasto / Miejscowość: Głobikowa Głobikowa
Województwo: podkarpackie

Na "Rozdzielnie wiatrów" trafiliśmy przypadkowo , wracaliśmy od znajomych z całą rodziną i na niedalekim wzniesieniu zobaczyliśmy wierze widokową. Z czystej ciekawości i nadmiaru wolnego czasu postanowiliśmy pooglądać okolice. Podjeżdzając na parking najpierw ujrzeliśmy ogromnego dinozaura , a następnie drugiego , mniejszego. Moje dziecko aż zapiszczało z zadowolenia. Nie dość że dinozaury były rzeczywistych rozmiarów to na dodatek wydawały z siebie jakieś pomruki. Bardzo ciekawa atrakcj...
Spacer Traktem Biskupim

Miasto / Miejscowość: Siewierz
Województwo: śląskie

Siewierz to miasteczko, w którym czas się zatrzymał. Niewielka ta miejscowość poszczycić się może wieloma cennymi zabytkami, których zwiedzanie ułatwia turystom Trakt Biskupi – spacerowa trasa prowadząca po najciekawszych zabytkach Siewierza. Samochód zostawiamy na parkingu pod zamkiem i kierujemy się w stronę centrum. Wędrówkę Traktem Biskupim rozpoczynamy na siewierskim Rynku Znajduje się tu parę ciekawych obiektów. Z pewnością na uwagę zasługuje sama za...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Szlakiem drewnianych zabytków ziemi gliwickiej

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Szałsza Żernica Gliwice Smolnica Sośnicowice Sierakowice Rachowice Bojszów
Województwo: śląskie

Pomimo typowo zimowej pogody wyruszamy z Katowic na naszą objazdową wycieczkę po ziemi gliwickiej. Celem naszej wyprawy są drewniane perełki dawnej architektury – głównie są to obiekty sakralne, choć pewnym wyjątkiem może być maszt radiostacji gliwickiej – najwyższy drewniany obiekt w województwie śląskim.   Pierwszym Puntem na trasie naszej objazdówki jest Szałsza. Pierwsze wzmianki o tej miejscowości pochodzą z połowy XV wieku. Znajdują się tu dwa ciekawe...
Okolice Ogrodzieńca

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Podzamcze Karlin Bzów
Województwo: śląskie

Choć Ogrodzieniec znany jest w całej Polsce przede wszystkim z imponujących ruin zamku, my postanawiamy sobie tą atrakcję darować i zobaczyć inne ciekawe miejsca w okolicy. Naszą wędrówkę rozpoczynamy jednak u stóp słynnej, jurajskiej warowni – korzystamy tu jednak tylko z wygodnego i taniego parkingu. Centralnym punktem naszego programu stają się dwa punkty w pobliżu wzgórza zamkowego: Suchy Połeć oraz Góra Birów oraz dwie miejscowości, będące obecnie dzielnicam...
toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń-zabytkowe,ponad 800 letnie miasto,ze starówką wpisaną na listę Unesco,stary,piękny,otulony szeroką piersią Wisły, którea niosla ludziom pracę, pieniądze i niejednokrotnie zniszczenie.Wycieczka 2+1,trzeba coś dla starych, coś dla 5 latka.Początek-wybór noclegu.Przyjazd, nocny spacer do knajpy-na rynku jest mnóstwo hoteli, tak prawie, że ratusz widać, ceny podobne.Jeżeli chodzi o jedzenie, duży wybór, ceny znośne. Drugi dzień-planetarium, seans dla dzieci.D...
Chwila zadumy na grzybobraniu

Miasto / Miejscowość: Pracze
Województwo: dolnośląskie

Park krajobrazowy Dolina Baryczy obejmuje swoim zasięgiem 3 typy siedlisk: stawy rybne, podmokłe łąki i lasy.To Europejska Ostoja Ptaków. Powierzchnia parku wynosi 87 040 ha (część dolnośląska 70 040 ha, część wielkopolska 17 000 ha. Jest to raj nie tylko dla zwierząt, Dolinę Baryczy bardzo lubią też rowerzyści i ogólnie ludzie lubiący obcować z naturą. Ja z naturą lubię obcowac bardzo, szczególnie w okresie tzw. "wysypu" grzyb&o...
Grzybowo - nadmorski spokój

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód
Miasto / Miejscowość: Grzybowo
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

Wybrałam się do Grzybowa na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Miejscowośc poleciła mi ciocia i bardzo sie z tego cieszę. Miejscowość jest naprawde śliczna. Dla mnie bardzo dużym atutem była mała liczba ludności w przeciwieństwie do takich miast jak kołobrzeg itp. tanie noclegi , duży wybór obiektów restauacyjnych, las w pobliżu niewielka odległość od czystej czysto żółtej plaży która prawie świeciła pustkami ze względu na małą popularność tego miejsca. W miasteczku og...
Wokół Góry Zborów

Miasto / Miejscowość: Podlesice
Województwo: śląskie

Pochmurny, październikowy poranek. Trudno przewidzieć, co stanie się z pogodą w ciągu najbliższych godzin – lunie, rozpogodzi się? Pogoda niepewna, zatem decydujemy się na niedaleką wyprawę, na Jurę, a dokładniej – na Górę Zborów, która – choć niewielka – dostarcza wielu pozytywnych wrażeń. Góra Zborów to piękne zgrupowanie wapiennych skał, kilkanaście zaledwie kilometrów od Zawiercia. Góra ta, stanowiąca rezerwat przyrody, ...
GoCha

Miasto / Miejscowość: Ochotnica Górna
Województwo: małopolskie

Prawie czyni wielką różnicę, wiadomo… W przypadku GoChy określenie „prawie jak schronisko” jest niczym innym jak komplementem, bo te akurat poczciwej chacie się szczerze należą.     Może najpierw parę słów wyjaśnienia, o co z tą GoChą chodzi. GoCha to nic innego jak „pieszczotliwe” zdrobnienie nazwy Gorczańska Chata, zaś Gorczańska Chata to nic innego jak dawne schronisko studenckie „Hawiarska Koliba”.  Jak sama nazwa ...
woj. świętokrzyskie

Miasto / Miejscowość: Nowa Słupia Baszowice
Region: Kieleccyzna
Województwo: świętokrzyskie

W lipcu 2006 roku wybraliśmy się w licznym, rodzinnym składzie na wczasy w Góry Świętokrzyskie. Nigdy jeszcze nie byłam w tych rejonach. Wyprawę rozpoczęliśmy od wizyty w ruinach zamku w Chęcinach. Podczas niecałych 2 tygodni udało się zwiedzić naprawdę wiele: Bałtowski Park Jurajski, Jaskinię Raj, wytwórnię porcelany w Ćmielowie, kopalnię krzemienia pasiastego (:D), sanktuarium w Kałkowie-Godowie, dom Mikołaja Reja w Nagłowicach oraz bardzo ciekawy skansen w Tokarni (Muzeum Wsi Ki...
Wokół Jeziora Czorsztyńskiego

Miasto / Miejscowość: Czorsztyn
Województwo: małopolskie

Kiedy ostatnio miałam przyjemność odwiedzać okolice dzisiejszego Jeziora Czorsztyńskiego, wiele wsi stało sobie spokojnie na swym miejscu, zaś ekolodzy wszystkich krajów łączyli się w walce z całym tym ciężkim sprzętem, który potrzebny jest do przemienienie całych wsi w dno zbiornika.      Po kilkunastu latach z przyjemnością wróciłam w te strony. Nie wiem, czy Jezioro Czorsztyńskie przynosi więcej zła niż korzyści –...
Wyjazd do Wrocławia

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Wrocław
Województwo: dolnośląskie

Gdy byłam zwiedzić Wrocław zobaczyłam wiele ciekawych zabytków. Mam nadzieję, że uda mi się tu przedstawić parę z nich. ;D Fontanna Szermierza przed Uniwersytetem Wrocławskim we Wrocławiu. Zaprojektowana została przez Hugo Lederera (1871-1940), profesora berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych a ustawiono ją na placu Uniwersyteckim 26 listopada 1904 roku. W samym środku pl. Uniwersyteckiego po środku okrągłego, płytkiego basenu umieszczony jest marmurowy cokół ozdobiony rzeźbami przedstawia...
Wyjazd do Szczecina

Miasto / Miejscowość: Szczecin
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: kujawsko-pomorskie

Parę tygodni temu wyjechałam do Szczenina żeby odwiedzić parę miejsc. Na początku poszłam do Zamku Książąt Pomorskich Zamek Książąt Pomorskich – zamek usytuowany na Wzgórzu Zamkowym w Szczecinie, w sąsiedztwie Odry. Przed 1124 rokiem na wzgórzu zamkowym znajdował się gród słowiański z drewnianym dworem księcia Warcisława I. Po przeniesieniu przez księcia Barnima I w 1235 roku stolicy księstwa zachodniopomorskiego z Uznamia do Szczecina dwór został rozbudowany. ...
Wycieczka do Łodzi

Miasto / Miejscowość: Łódź
Region: Ziemia Łódzka
Województwo: łódzkie

Nie dawno wybraliśmy się do Łodzi. Na początku poszliśmy do Pałacu Poznańskich. Pałac Izraela Poznańskiego - pałac fabrykancki z XIX w. znajdujący się w Łodzi. Został pierwotnie zaprojektowany jako obiekt reprezentacyjno-handlowy i mieszkalny: od momentu zakupienia przez Izraela Poznańskiego w 1877 roku narożnej kamienicy o skromnej elewacji i budynku magazynowego (posesja u zbiegu ulic Ogrodowej i Stodolnianej - dziś Zachodnia), do wielokrotnych przekształceń w stylu francuskiego neorenesansu i neo...
Wyjazd do Gdańska

Miasto / Miejscowość: Gdańsk
Województwo: pomorskie

W wakacje wybraliśmy się z rodzinką do Gdańska. Na samym początku poszliśmy na Wieżę Kościoła Mariackiego Na lewo od głównego wejścia widać schody wiodące na wieżę kościoła NMP. Osoby cierpiące na klaustrofobię i choroby serca powinny się dobrze zastanowić, zanim zdecydują się na nie wejść, ponieważ na pierwszym odcinku są ciasne i kręte. Można przystanąć w połowie drogi, by obejrzeć interesującą zewnętrzną powierzchnię kościelnych sklepień, przypominającą skamieniałe góry piasku. Na sam szc...
Pierwszy raz w ZOO

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Kraków
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W tym roku pierwszy raz odwiedziłam krakowskie zoo z moim synkiem. Pierwszym elementem wycieczki jest spacer lasem wolskim. Pierwszy plus za okolice, jest bardzo cicha i spokojna, kolejny za zmiany na lepsze: jestem stałym bywalcem i widzę jak z czasem obiekt zmienia. Teraz lwy i tygrysy mają swoje wygiegi i już nie musimy oglądać ich zza krat, takie rozwiązanie już dawno widziałam w innych ogrodach zoologicznych. Dla dzieci jest to niezwykła wycieczka, zwłaszcza wizyta w mini zoo, gdzie maluchy mog...
Wyjazd do Kruszwicy

Miasto / Miejscowość: Kruszwica
Województwo: kujawsko-pomorskie

W lipcu pojechaliśmy z rodziną do Kruszwicy. Na samym początku bardzo ciekawi poszliśmy szybko do Mysiej Wieży Mysia Wieża - ceglana, ośmioboczna wieża o wysokości 32 metrów, znajdująca się w Kruszwicy, na Półwyspie Rzępowskim Jeziora Gopło. Ciekawostką jej architektury jest to, że w środku jest okrągła, a dziury, które znajdują się na jej ścianie wcale nie są oknami, ale pozostałością po rusztowaniu. Stanowi pozostałość zamku w Kruszwicy, zbudowanego przez króla Kazimierz...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Toruń i genialna plaża w Pieczyskach

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Toruń Pieczyska
Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń pod względem turystycznym jest o wiele ciekawszy od Bygdoszczy, którą też w te wakacje "zaliczyłam". Wiadomo, ma zarówno plusy i minusy, ale w branży rozrywkowej przy Bydgoszczy po prostu leży. Cóż można by tu rzec na początek... Toruń jest przecież miastem Kopernika. I to właśnie z nim związane są te ciekawsze atrakcje, jak chociażby znany chyba każdemu, nawet tym, którzy miasta nie zwiedzili, jego pomnik. Albo też jego dom, w którym obecnie znajduje s...
Polica

Miasto / Miejscowość: Zawoja
Województwo: małopolskie

Pasmo Polic jest dla mnie miejscem magicznym i nic, nawet kiepska pogoda, nie jest w stanie mnie zniechęcić. To właśnie od wycieczki na Policę zaczęła się kilkanaście lat temu moja przygoda z górami. Od tego czasu staram się w miarę regularnie odwiedzać te okolice, za każdym razem wybierając inny wariant wejścia i zejścia na mój „debiutancki” szczyt. Tym razem wybór pada na kombinację szlaków (niebieski, żółty, czerwony) tak, aby rozpoczynać i kończyć w Zawoi. ...
Zwiedzamy Toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

Pod koniec wakacji wybraliśmy się jeszcze do Torunia. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od Ruin Zamku Dybowskiego Zamek Dybowski został wzniesiony na lewym brzegu Wisły przez Władysława Jagiełłę w latach 1424-1428 jako siedziba polskich starostów i strategiczny punkt militarny kontrolujący ruch na Wiśle i granicę polsko-krzyżacką. W 1431 roku wojska Torunia i Krzyżaków zdobyły zamek i spaliły Nieszawę, jednakże wkrótce Krzyżacy zamek odrestaurowali i osadzili w nim swoją załogę. P...
Jesienny weekend w Kłodzku

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Województwo: dolnośląskie

Dwudniowy wyjazd do Kłodzka okazał się wspaniałym pomysłem. Trochę jesiennego słońca wystarczyło, żeby umożliwić poznanie atmosfery tego miasta i kilku osobliwych miejsc. Kościół pw. Matki Bożej Różańcowej zachwycił swym wspaniałym wnętrzem, a niedzielna Msza dzięki zaangażowaniu braci franciszkanów była nielada przeżyciem. Warty polecenia jest także spacer przez Park Sybiraków aż do kłodzkiego rynku. A rynek po prostu zniewala swym pięknem! Przepiękne kamieniczki, ukryte zdobienia i detale. Kolej...
Zwiedzanie Poznania

Miasto / Miejscowość: Poznań
Region: Lubelszczyzna
Województwo: lubelskie

Parę tygodni temu wybraliśmy się do Poznania. Zwiedziliśmy Fontannę Neptuna Fontanna Neptuna – jedna z czterech fontann na Starym Rynku w Poznaniu, stojąca po jego południowo-zachodniej stronie u ujścia ul. Paderewskiego i Szkolnej. Fontanna została zaprojektowana przez Marcina Sobczaka (przy cembrowinie współpracował Adam Piasecki). Odsłonięto ją w 2004. Fontanna ta, podobnie jak fontanna Apolla i fontanna Marsa, powstała w miejscu dawnych studzienek, stojących na rynku od XVII w...
Zwiedzanie Bydgoszczy

Miasto / Miejscowość: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

W ostatnią sobotę, czyli wczoraj (02.10) wybraliśmy się z rodziną o Bydgoszczy. Zwiedziliśmy Stadion żużlowy Polonia. Bydgoski stadion żużlowy, a także piłkarski. Obecnie stadion jest własnością ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A. (dawniej miasta Bydgoszcz). Otwarcia stadionu dokonano 3 sierpnia 1924 w obecności ówczesnego prezydenta Stanisława Wojciechowskiego. Na tym stadionie swoje mecze rozgrywa Polonia Bydgoszcz. Tutaj także, od 1998 rozgrywane są zawody Grand Prix (obecna umowa obowiązuje do...
Bytom - Kościoły

Miasto / Miejscowość: Bytom
Województwo: dolnośląskie

Ostatnio dużo czytałam o Kościołach i postanowiłam się z rodziną wybrać i pozwiezać, a ponieważ słyszałam, że w Bytomie jest dużo Kościołów, to wybraliśmy właśnie to miasto. ;) Pojechaliśmy samochodem, więc zaparkowaliśmy na Parkingu przy al. Głównej WPKiW. Później powędrowaliśmy zwiedzać Kościoły. Jako pierwszy zwiedziliśmy Kościół pw. Trójcy Świętej Kościół pw. Trójcy Świętej - zaprojektowany przez Paula Jackischa w stylu neogotyckim i wybudowany w 18...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Moja agroturystyka w Pensjonacie "Malwa"

Miasto / Miejscowość: Narty
Województwo: kujawsko-pomorskie

Tegoroczny urlop spędziłam wraz z mężem i dwuletnim synkiem w pensjonacie agroturystycznym "Malwa". Mieliśmy tam swój pokój bardzo ładnie urządzony, czysty i schludny z łazienką. W każdym pokoju był też telewizor. Skorzystaliśmy z pełnego wyżywienia: śniadanie, obiad i kolacje (poemat dla podniebienia) w ślicznej i czystej jadalni. Posiłki przyrządzała właścicielka pensjonatu, bardzo sympatyczna i życzliwa osoba. W malwie są też zwierzęta: -5 dużych, ale bardzo łagodnych psó...
Wakacje w Bieszczadach

Miasto / Miejscowość: Cisna Ustrzyki Górne Polańczyk
Województwo: podkarpackie

Wakacje w Bieszczadach zaliczam do bardzo udanych! Warto było przejechać tyle kilometrów, by ujrzeć te przepiękne tereny, zachowaną naturę, niesamowite góry pokryte połoninami... Nocleg w miejscowości Cisna, a stamtąd pierwsza wyprawa w góry na szczyt Jasło, a także przejazd Leśną Kolejką we mgle ;) Kolejne wyprawy w góry wymagały dojazdu do pobliskich miejscowości. Zaliczone: Połonina Caryńska (cudo), Połonina Wetlińska - Chatka Puchatka (wędrówka w chmurach, zimno i ...
Weekend w Opolu

Miasto / Miejscowość: Opole
Region: Śląsk Opolski
Województwo: opolskie

Tym razem z Warszawy wybraliśmy się do Opola, jednego z najstarszych miast w Polsce. Co poza Festiwalem Piosenki Polskiej czeka tu na turystów? Poza amfiteatrem i Wieżą Piastowską Opole kryje wiele innych, wartych zobaczenia obiektów. Kupując jednak na stacji plan miasta i pytając o okoliczne atrakcje, usłyszałem: "To chyba zaraz wraca pan do domu?". Czyżby sami mieszkańcy nie wierzyli w potencjał Opola? Zwiedzanie zaczynamy od Starówki, gdzie znajduje się ratusz wzniesiony w...
Weekend w świętokrzyskim

Miasto / Miejscowość: Chęciny Tokarnia
Region: Kielecczyzna
Województwo: świętokrzyskie

Tym razem wybraliśmy się z Warszawy do województwa świętokrzyskiego, znanego nie tylko z najstarszych w Polsce Gór Świętokrzyskich. Zaczynamy od wizyty w ruinach zamku w Chęcinach, oddalonego około 200 km od Warszawy. Ze stolicy kierujemy się drogą E77 na Kraków, przejeżdżamy przez Radom i obwodnicą mijamy Kielce. Z obwodnicy skręcamy w prawo - miejscowość została dobrze oznakowana, tak jak i droga na zamek. Ruiny zamku górują nad miasteczkiem. Położone są na wysokości 360...
Spacer po puławskim Zespole Pałacowo-Parkowym Czartoryskich

Rodzaj wycieczki: rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Puławy
Region:
Województwo: lubelskie

Pałac i Park Czartoryskich to niewątpliwie najcenniejszy zabytek w Puławach. Swoją wycieczkę w te rejony odbyłem przy okazji spędzenia jednego z letnich gorących weekendów w Kazimierzu Dolnym. Wstęp na tereny pałacowo-parkowe jest bezpłatny, a za obejrzenie udostępnionych wnętrz pałacowych zapłacimy niewielką kwotę. Zwiedzanie rozpocząłem od głównego dziedzińca przed pałacem. Wytyczony trakt okala centralną fontannęumieszczoną w dość dużym basenie wypełnionym kwitnącymi liliami wodnymi i...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW