Szukaj

Miasto / Miejscowość: Szczecin
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

To była piękna słoneczna wrześniowa niedziela. Ani nie było za ciepło, ani za zimno. W sam raz na pieszą wycieczkę, a tu nic nie było zaplanowane. Po dłuzszym namyśle doszliśmy do wniosku, że trzeba zobaczyć coś w naszym mieście, miejsce gdzie jescze nie byliśmy. Padło na Ruiny Wieży Quistorpazwane przez niektórych młodszych Szczecinian Zameczkiem Geringa (tak dobrze kojarzycie, tego niesławnego Georinga, założyciela Gestapo). Postanowiliśmy, że w jedną stronę pojedziemy tramwajem, a w ...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
To były 3 dni w Warszawie !

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Warszawa
Województwo: mazowieckie

W te wakacje razem z chłopakiem wybrałam się do Warszawy. Zatrzymaliśmy się u mojego brata na Ursynowie. Pierwsze co oczywiście zrobiłam, to poleciałam do Złotych Tarasów ( Złote Tarasy) by obkupić się w dużą ilość nowych ciuchów. Potem poszliśmy pod pałac kultury i nauki (Pałac Kultury i Nauki) jako, że było blisko. Wieczorem wstąpiliśmy na chwilę do restauracji Essenci (Restauracja Essencia ) Nie zabrakło także ogromnych lodów, po których byliśmy pełni. Następnego dnia wsk...
Kolorowe Jeziorka Rudaw Janowickich

Miasto / Miejscowość: Wieściszowice
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Dzień był pochmurny, a od czasu do czasu mżył drobny kapuśniaczek. Mimo to humory dopisywały. Jak zwykle na początek spaceru mała czarna z jakimś ciasteczkiem i ruszamy.  cieszmy się chwilą   Tuż za parkingiem rzucają się w oczy rude skałki o różnych formach oraz odcieniach Czerwone bramy skalne i pierwsze bezbarwne jeziorko, a właściwie wał za którym znajduje się owo  jeziorko . Tego dnia leżały na nim płaty pyłkó...
Wojna.Znów Niemcy pod Mławą

Miasto / Miejscowość: Uniszki Zawadzkie
Województwo: mazowieckie

IV rekonstrukcja Bitwy pod Mławą rozpoczela się na polach Uniszk Zawadzkich punktualnie o 15.00,27.sierpnia 2011.Jest to historyczne miejsce umocnień linii mławsko-rzęgnowskiej,na którym znajduje się ok. 50 oryginalnych,pochodzących z lat 30 ubiegłego wieku ,bunkrów i umocnień.Takie betonowe budowle,wraz z systemem okopów i transzei,czekało obsadzone żołnierzami polskimi,na ewentualny atak niemiecki w sierpniu/wrześniu 1939 roku.Wróg nadszedł o swicie,pewny siebie,spieszą...
Zakopane dla żółtodziobów

Miasto / Miejscowość: Zakopane
Region: Podhale i Beskidy
Województwo: małopolskie

Szczawnica-Krynica to ponad 100 km,Szczawnica-Zakopane-wg mapy 59 km.Ładnie brzmi,jedziemy więc do stolicy poskich Tatr,pokazać dziecku kolejkę górska.Ominęliśmy "Zakopiankę "bokiem,wypadliśmy na trasę w Czarnym Dunajcu,tu nas powitał niewielki zator na drodze.Włączylismy nawigację,szybko wjechaliśmy w boczne uliczki Zakopanego,szukając Kasprowego Wierchu.W końcu mechaniczna mapa zawlokła nas pod skocznię.Stamtąd juz "tylko "parę kilometrów do kolejki na Kasprowy Wierch.Chcieliśmy o...
W drodze w góry... Sanok

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Sanok
Region: Bieszczady
Województwo: podkarpackie

W drodze w Bieszczady wpadliśmy na pomysł, by zobaczyć Sanok. Chodzilismy po nim kilka dobrych godzin, bo poza zwiedzianiem i spacerowaniem, cieszeniem się pięknem miejsca... zgubiliśmy samochód. Jednak zobaczyliśmy katedralną cerkiew w Sanoku, zamek i wiele innych pięknych, wartych obejrzenia miejsc.
Dwa dni w Bieszczadach

Miasto / Miejscowość: Polańczyk
Region: Bieszczady
Województwo: podkarpackie

i pojechaliśmy... zamiast nad morze- w Bieszczady. Właściwie spędziliśmy tam niecałe dwa dni, choć planowaliśmy dłuższy pobyt. Jednak, mimo to, było warto. Piękne cerkwie, cudowne połoniny, budzące nas wschody słońca zapierające dech w piersiach...
Dni pary

Miasto / Miejscowość: Gniezno
Region: Wielkopolska
Województwo: wielkopolskie

ósmego czerwca wraz z moją klasą uczestniczyliśmy w "Dniach pary" w gnieźnieńskiej parowozowni. Powstała ona w 1888 roku i ma unikatowy na skalę europejską charakter - jedynie na jej terenie znajdują się żuraw drewniany węglowy i dyspozytornia bramowa. Organizatorami "Dni Pary" byli: Krzysztof Modrzejewski; Młode Gniezno i Centrum Kultury eSTeDe, Galeria Gniezno, Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna, Fundacja Cała Polska Czyta Dzieciom oraz Stowarzyszenie Konfraternia Teatralna.Miało ono na celu pro...
Wycieczka do Warszawy

Miasto / Miejscowość: Warszawa
Województwo: mazowieckie

W ubiegły piątek mieliśmy przyjemność odwiedzić stolicę, głównym powodem naszej wizyty były warsztaty kulinarne w Akademii Kurta Schellera. Po pięciogodzinnej podróży samochodem z Częstochowy do Warszawy, pokonując korki spowodowane robotami drogowymi na Euro 2012, dotarliśmy wreszcie do miasta.   Pogoda była wspaniała, bezchmurne niebo, aż prosiło się, aby rozejrzeć się po okolicy. A więc wzięliśmy plecaki, aparat, okulary i z pozytywną energią wyruszyliśmy na zwiedzani...
Margonin

Miasto / Miejscowość: Margonin
Region: Wielkopolska
Województwo: wielkopolskie

Dwa tygodnie zeszłorocznych wakacji spędziła w Margoninie. Jest to małe miasteczko leżące niedaleko Chodzieży w województwie Wielkopolskim. Chodź podróż trwała ponad cztery godziny, to wraz z rodzeństwem nie nudziliśmy się. Ja jak zwykle zagłębiłam się w mojej ulubionej książce i wkładając do uszu słuchawki wyłączyłam się na kilka godzin. Nim się spostrzegłam dotarliśmy na miejsce. Od razu pobiegliśmy się rozpakować, później ruszyliśmy w miasto. W margoninie jest bardzo dużo wiatraków, które pr...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW