Szukaj

Tysiąc żurawi dla Japonii

Miasto / Miejscowość: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Po tragicznym trzęsieniu ziemi w Japonii Polacy nie zapomnieli o potrzebujących tam pomocy .@ kwietnia,chyba pod patronatem PAH odbył sie w Fabryce Trzciny w Warszawie, w filii na Krakowskim Przedmieściu japoński dzień pod hasłem Milion Zurawi dla Japonii,w czasie którego mozna było spotkać sie z kultura japońska ,a także wspomóc paroma groszami potrzebujacych z tego kraju.Oprócz pokazów sztuk walki-Aikido,Karate,walka na miecze,mozna było obejrzeć tradycyjne tańce z wach...
Sierpc

Miasto / Miejscowość: Sierpc
Województwo: mazowieckie

W pierwszy dzień świat Wielkanocnych wybraliśmy sie do Sierpca.Dosyć tego obżarstwa i siedzenia w domu,wszystko pozamykane,a skansen czeka na gości.Tym bardziej,że pogoda dopisała.po zakupie biletów weszliśmy na teren skansenu.Pootwierane były wszystkie chałupy,a przy niektórych stały ubrane na ludowo panie,z rekwizytami do dawnych zabaw na wsi-kręgami,jajkami do turlania z góry(te były z gipsu),obręczami.Dodatkowo do dyspozycji gości jeździły bryczki,a chętni mogli zostac oprow...
Przedwiośnie na Kłodzkiej Górze

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Szary dzień słonko mimo zapowiedzi nie chciało się pokazać, snuło się gdzieś za cienkim woalem chmur. Dzisiejszym celem naszej wędrówki była Kłodzka Góra najwyższy szczyt Gór Bardzkich. Samochodem dojechaliśmy do Zajazdu „Kukułka”, przez Przyłęk, Laski i Podzamek. Budynek Zajazdu jest odnowiony, solidny, i niestety opuszczony. Niedziela a nikogo oprócz obsługi i naszej małej grupki tu nie było.  Zajazd stoi na zboczu niewysokiego, niezadrzewionego wzgórza Kos...
Wspomnienia z Warszawy

Miasto / Miejscowość: Warszawa
Województwo: mazowieckie

W 2010 roku miałem przyjemność wybrać się z rodziną do Warszawy na długi weekend majowy. Na miejsce przybyliśmy w piątek wieczorem i od razu wybraliśmy się na zwiedzanie. Na początek wybraliśmy się do Łazienek. Było tam pięknie. Mogliśmy zobaczyć ulubione miejsce króla Poniatowskiego. Bardzo zauroczyły mnie chodzące dookola pawie. Następnego dnia wybraliśmy się na Stare Miasto. Rynek jest piękny i bardzo malowniczy. Po południu zwiedziliśmy Zamek Królewski w Warszawie, który ...
Szukanie "krokusowego rezerwatu"

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Górzyniec Piechowice
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Dzionek był piękny. Mimo, że to początek kwietnia, wiało od Afryki przyjemnym ciepełkiem więc chodziliśmy cały dzień w krótkich rękawkach. W tygodniu zaplanowaliśmy sobie (czteroosobowa grupa pięćdziesięciolatków Wieśki) zobaczyć krokusy w ich naturalnym, dzikim stanowisku. Najbliżej nas takie stanowisko jest koło Górzyńca (dzielnica Piechowic), a inne w Tatrach. W Piechowicach lekko pobłądziliśmy (nie mamy jeszcze GPS-a, stąd koniec języka za przewodnika), ale po pie...
Nad jeziorem Piaskowym w okolicach Złotowa k. Piły

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Złotów
Region: Wielkopolska
Województwo: wielkopolskie

Jezioro Piaskowe nazywane jest przez mieszkańców Złotowa i okolic "Zamza". Wszyscy zastanawiają się, skąd pochodzi ta obco brzmiąca nazwa. Chyba nikt do tej pory tego nie odgadł. Można jedynie snuć przypuszczenia, iż wzięła się od niemieckiej nazwy jeziora (z czasów pruskiego zaboru) Sand See, czyli właśnie jeziora Piaskowego. W dzieciństwie spędzałam nad nim każde wakacje, a czasem - gdy pogoda sprzyjała - majówkę! Jeziorko znajduje się 7 km od mojego rodzinnego Złotowa, w...
Toruń

Miasto / Miejscowość: Toruń
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

To była nasza pierwsza wycieczka do Torunia. Ruszyliśmy o 6 rano i trzy godziny później zwiedzaliśmy już toruńską starówkę. Miasto urzeka od pierwszej chwili, pełno tu uroczych kamieniczek, ładnych knajpek i oczywiście bardzo ładny nadmorski bulwar. Nic więc dziwnego że w 1997r zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Na naszej krótkiej wycieczce zwiedziliśmy przede wszystkim piękny Rynek Starego Miasta oraz Ruiny Zamku Krzyżackiego, oczywiście nie zapo...
Krakowskie wspomnienia

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Kraków
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W 2010 r. miałem przyjemność brać udział w wycieczce do Krakowa, której głównym punktem było zwiedzanie Katedry na Wawelu. Pojawiliśmy się tam rano, po chwili czekania na przewodniki, mogliśmy wejść do katedry. Było tam naprawdę ciekawie. Piękne rzeźby, obrazy, ołtarz i organy wzbudziły w nas wielki zachwyt. Podziwanie tak wielu sarkofagów królów polskich było dla nas przyjemnośćią. Później przeszliśmy do podziemi, gdzie mogliśmy zobaczyć groby największ...
Wspomnienie z Jastrzębiej Góry

Miasto / Miejscowość: Jastrzębia Góra
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

Wspomnienie z nad morza. Wybraliśmy się na wczasy do Karwi -małej miejscowości, tętniącej życiem od czerwca do sierpnia. Spędziliśmy tam parę beztroskich dni. Pierwszego dnia leżąc na plaży i długo nic nie robiąc, niczego nie świadomi opalaliśmy się na bezchmurnym niebie. Wieczorem zrozumieliśmy, ze należało posmarować się olejkiem z filtrem UV. Przez co następne dni były już mniej przyjemne. Przedostatniego dnia postanowiliśmy wybrać się do Jastrzębiej Góry, prosty dojazd z Karwi (wzdłuż...
Toruńska rodzinna sobota

Miasto / Miejscowość: Toruń
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

W środku wakacji, między jednym a drugim dłuższym wyjazdem postanowiliśmy zrobić sobie przyjemną „jednodniówkę”. Wybraliśmy miejsce od rodzinnego Trójmiasta nie za dalekie- Toruń. Dzięki coraz nowszym drogom trasę pokonujemy szybko i sprawnie. W sobotni, słoneczny poranek docieramy do centrum miasta. Samochód zostawiamy niedaleko Krzywej Wieży i planując kilkugodzinny pobyt,usiłujemy zapłacić za parkowanie. Okazuje się to mechanizmem nader skomplikowanym- za każdą rozpoczęt...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW