Szukaj

Strona

12345678...9
Dzień na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

W czerwcu 2008 odbyliśmy bardzo przyjemną, jednodniową wycieczkę na Półwysep Helski. Wyruszyliśmy z Gdyni tramwajem wodnym, czyli po prostu sporym katamaranem. Rejs trwał godzinę- z jednej strony wystarczająco, by nacieszyć się świeżym, morskim powietrzem łagodzącym upał, pozwiedzać wszystkie zakamarki statku, z drugiej - za mało, by się nudzić. Obserwowaliśmy oddalającą się Gdynię wraz z wystającymi ponad miasto wieżami Sea Towers- najwyższego budynku mieszkalnego w Polsce, a następnie wypat...
Narciarski tydzień w Zakopanem

Miasto / Miejscowość: Zakopane
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W styczniu 2011 roku wybrałam się z dwójką dzieci do Zakopanego. Niestety, PKP długo jeszcze będzie goniło XXI wiek, na razie godzinne opóźnienie to norma- wysiedliśmy zatem z pociągu po, bagatela, 17 godzinach jazdy. Dobrze, ze postój taksówek umiejscowiony jest tuż obok peronu, więc już po chwili ruszyliśmy w stronę Nosala, gdzie mieliśmy spędzić nasz urlop. Mijając zakopiański Aquapark taksówkach opowiadał o perypetiach związanych z jego budową i otwarciem. ...
Tydzień bieszczadzki

Miasto / Miejscowość: Dołżyca Sanok Solina Bóbrka
Region: Bieszczady
Województwo: podkarpackie

W sierpniu 2010 spędziliśmy rodzinny tydzień w Bieszczadach. Noclegi mieliśmy w małej miejscowości Dołżyca, spaliśmy w domku w Ośrodku Wypoczynkowym "Nad Solinką". Juz sam dojazd do tegoż zaczął się bardzo ciekawie, bowiem w Internecie nie znalazłam żadnej informacji o tym, że aby dotrzeć tam, należy przejechać przez rzekę- nic dziwnego zresztą, że właściciel obiektu się tym nie chwali- jednego dnia po deszczu wszyscy mieszkańcy zostali uwięzieni w ośrodku... Generalnie jednak ośrodek nie był zły- j...
W chorzowskim ZOO - już jako dorosła

Rodzaj wycieczki: pociąg spacer
Miasto / Miejscowość: Chorzów
Województwo: śląskie

Pewnego pięknego dnia w szalonej głowie mojej pojawiła się myśl, żeby zobaczyć jak zmieniło się ZOO w Chorzowie od czasu kiedy byłam tam jako przedszkolak (to mniej więcej 18 lat temu). Wsiadłam więc w pociąg na stacji Bielsko-Biała Główna i w drogę! Zwierzaki jak były, tak są. Ten sam hipopotam, choć znów uparcie zanurzony. Lwy, które wygrzewały się na słoneczku no i oczywiście małpki, żyrafy słoń bizon i wszędobylskie pawie królewskie, które paradowały bez żadnych ogran...
Rezerwat Niebieskie Źródła

Miasto / Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Region: Ziemia Łódzka
Województwo: łódzkie

W pewnym momencie życia człowiek ma ochotę pozwiedzać nasz piekny kraj. Zupełnie przypadkowo, któregos czerwcowego popoludnia znalazłam się w Tomaszowie Mazowieckim. Pierwszym pytaniem było: coż zrobić przez resztę popołodniua w tym małym mieście? Wybrałam się więc na przechadzkę w poszukiwaniu jakiegoś parku i okazało się że w Tomaszowie mamy przepiękny rezerwat przyrody Niebieskie Źródła. Rezerwat jest urzekający, ponieważ na tafli wody widzimy raz niebieską raz zieloną poświatę w zale...
"Rozdzielnia wiatrów"

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Głobikowa Głobikowa
Region: Podhale i Beskidy
Województwo: podkarpackie

Na "Rozdzielnie wiatrów" trafiliśmy przypadkowo , wracaliśmy od znajomych z całą rodziną i na niedalekim wzniesieniu zobaczyliśmy wierze widokową. Z czystej ciekawości i nadmiaru wolnego czasu postanowiliśmy pooglądać okolice. Podjeżdzając na parking najpierw ujrzeliśmy ogromnego dinozaura , a następnie drugiego , mniejszego. Moje dziecko aż zapiszczało z zadowolenia. Nie dość że dinozaury były rzeczywistych rozmiarów to na dodatek wydawały z siebie jakieś pomruki. Bardzo ciekawa atrakcj...
Spacer Traktem Biskupim

Miasto / Miejscowość: Siewierz
Województwo: śląskie

Siewierz to miasteczko, w którym czas się zatrzymał. Niewielka ta miejscowość poszczycić się może wieloma cennymi zabytkami, których zwiedzanie ułatwia turystom Trakt Biskupi – spacerowa trasa prowadząca po najciekawszych zabytkach Siewierza. Samochód zostawiamy na parkingu pod zamkiem i kierujemy się w stronę centrum. Wędrówkę Traktem Biskupim rozpoczynamy na siewierskim Rynku Znajduje się tu parę ciekawych obiektów. Z pewnością na uwagę zasługuje sama za...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Szlakiem drewnianych zabytków ziemi gliwickiej

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Szałsza Żernica Gliwice Smolnica Sośnicowice Sierakowice Rachowice Bojszów
Województwo: śląskie

Pomimo typowo zimowej pogody wyruszamy z Katowic na naszą objazdową wycieczkę po ziemi gliwickiej. Celem naszej wyprawy są drewniane perełki dawnej architektury – głównie są to obiekty sakralne, choć pewnym wyjątkiem może być maszt radiostacji gliwickiej – najwyższy drewniany obiekt w województwie śląskim.   Pierwszym Puntem na trasie naszej objazdówki jest Szałsza. Pierwsze wzmianki o tej miejscowości pochodzą z połowy XV wieku. Znajdują się tu dwa ciekawe...
Okolice Ogrodzieńca

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Podzamcze Karlin Bzów
Województwo: śląskie

Choć Ogrodzieniec znany jest w całej Polsce przede wszystkim z imponujących ruin zamku, my postanawiamy sobie tą atrakcję darować i zobaczyć inne ciekawe miejsca w okolicy. Naszą wędrówkę rozpoczynamy jednak u stóp słynnej, jurajskiej warowni – korzystamy tu jednak tylko z wygodnego i taniego parkingu. Centralnym punktem naszego programu stają się dwa punkty w pobliżu wzgórza zamkowego: Suchy Połeć oraz Góra Birów oraz dwie miejscowości, będące obecnie dzielnicam...
Spływ pontonowy Dunajcem

Rodzaj wycieczki: kajak
Miasto / Miejscowość: Szczawnica
Region: Podhale i Beskidy
Województwo: małopolskie

Spływ pontonowy Dunajcem, brzmi banalnie, a tak na prawdę polecam wszystkim tym, którzy nigdy tego nie próbowali. Z pozoru machanie wiosłem jest proste, ale ile radości. Piękne widoki dookoła, cisza, spokój, zieleń (w lecie) i szum wody. Coś co odpręża i pozwala się oderwać od rzeczywistości. Koszty nie wygórowane, jak na wrażenia. Cudownie!

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW