Szukaj

Miasto / Miejscowość: Toruń
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń-zabytkowe,ponad 800 letnie miasto,ze starówką wpisaną na listę Unesco,stary,piękny,otulony szeroką piersią Wisły, którea niosla ludziom pracę, pieniądze i niejednokrotnie zniszczenie.Wycieczka 2+1,trzeba coś dla starych, coś dla 5 latka.Początek-wybór noclegu.Przyjazd, nocny spacer do knajpy-na rynku jest mnóstwo hoteli, tak prawie, że ratusz widać, ceny podobne.Jeżeli chodzi o jedzenie, duży wybór, ceny znośne. Drugi dzień-planetarium, seans dla dzieci.D...
Kopalnia Soli w Wieliczce

Miasto / Miejscowość: Wieliczka
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

Łapiąc ostatnie ciepłe dni tegorocznej jesienni postanowiliśmy ze znajomymi wyskoczyć gdzieś na weekend.Los padł na Jurę Krwkowsko-Częstochowską oraz na krótki wypad do Wieliczki.Do najbardziej znanej kopalni soli w Europie.Wpisanej na pierwszą Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.Kopalnia soli w Wieliczce jest jedyną kopalnią soli na świecie w której wydobycie trwało tak długo, od średniowiecza do 1996 roku.Trasa turystyczna liczy sobie ok 3 kilometr&oacu...
Wizyta na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel Gdańsk Gdynia
Województwo: pomorskie

W tym roku spędziłam wakacje nad morzem. Ściślej mówiąc w Gdańsku. Zrobiłam sobie również wycieczkę w sobotę na Hel przez Gdynię. Celem mojej podróży było reklamowane w lokalnej prasie przedstawienie lądowania w Normandii w ramach imprezy D-Day Hel. Rankiem wyruszyłam z Gdańska szybką kolejką miejską do Gdyni, a że miałam dwie godziny czasu do odpłynięcia statku postanowiłam pospacerować po porcie w Gdyni. Zwiedziłam Dar Pomorza i okręt wojenny Błyskawica. Zrobiłam po trochę pamiątko...
Chwila zadumy na grzybobraniu

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Pracze
Województwo: dolnośląskie

Park krajobrazowy Dolina Baryczy obejmuje swoim zasięgiem 3 typy siedlisk: stawy rybne, podmokłe łąki i lasy.To Europejska Ostoja Ptaków. Powierzchnia parku wynosi 87 040 ha (część dolnośląska 70 040 ha, część wielkopolska 17 000 ha. Jest to raj nie tylko dla zwierząt, Dolinę Baryczy bardzo lubią też rowerzyści i ogólnie ludzie lubiący obcować z naturą. Ja z naturą lubię obcowac bardzo, szczególnie w okresie tzw. "wysypu" grzyb&o...
Grzybowo - nadmorski spokój

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód
Miasto / Miejscowość: Grzybowo
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: zachodniopomorskie

Wybrałam się do Grzybowa na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Miejscowośc poleciła mi ciocia i bardzo sie z tego cieszę. Miejscowość jest naprawde śliczna. Dla mnie bardzo dużym atutem była mała liczba ludności w przeciwieństwie do takich miast jak kołobrzeg itp. tanie noclegi , duży wybór obiektów restauacyjnych, las w pobliżu niewielka odległość od czystej czysto żółtej plaży która prawie świeciła pustkami ze względu na małą popularność tego miejsca. W miasteczku og...
Wokół Góry Zborów

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Podlesice
Region: Górny Śląsk i Zagłębie
Województwo: śląskie

Pochmurny, październikowy poranek. Trudno przewidzieć, co stanie się z pogodą w ciągu najbliższych godzin – lunie, rozpogodzi się? Pogoda niepewna, zatem decydujemy się na niedaleką wyprawę, na Jurę, a dokładniej – na Górę Zborów, która – choć niewielka – dostarcza wielu pozytywnych wrażeń. Góra Zborów to piękne zgrupowanie wapiennych skał, kilkanaście zaledwie kilometrów od Zawiercia. Góra ta, stanowiąca rezerwat przyrody, ...
Uroki Helu

Rodzaj wycieczki: spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel Gdynia
Województwo: pomorskie

Postanowiliśmy tzn ja i moja dziewczyna troszkę pozwiedzać w czerwcowy upalny dzień. Zdecydowaliśmy się na podróż na Hel.Niestety wadą wyprawy była wczesna pobudka;(. Na Hel postanowiliśmy wybrać się promem z Gdyni, a to kosztowało....kilka godzin snu. Ale czego się nie robi dla wypoczynku w pięknym plenerze. Tak więc zaczęło się od pobudki o 6.00 i dość długiej kolejki po bilety. Ale udało się:) Bilety zdobyliśmy. Usiedliśmy na gdyński bulwarze i zjedliśmy śniadanie w oczekiwaniu na ...
Rudawy Janowickie

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer
Miasto / Miejscowość: Trzcińsko
Województwo: dolnośląskie

Wycieczkę w Rudawy Janowickie rozpoczęliśmy od przejazdu pociągiem z Wałbrzycha do Trzcińska. Samo Trzińsko jest bardzo ciekawym miastem Leży na terenie RudawskiegoParku Krajobrazowego, znane jest jako centrum wspinaczkowe, ale także jako miejsce malownicze krajobrazowo, głównie ze względu na Trzcińskie Mokradła, które są miejscem występowania chronionych roślin i grzybów. Ruszyliśmy niebieskim szlakiem pieszym i od razu udało nam się wypatrzeć coś ciekawego-mianowicie zaskrońca. Niebieski...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Gdańskie "Drogi do Wolności"

Miasto / Miejscowość: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Być w Gdańsku i nie być w tym miejscu to w zasadzie grzech. My wybraliśmy się tuż na początku tego roku. A gdzie? Do Europejskiego Centrum Solidarności na wystawę pt. "Drogi do Wolności" (ul. Wały Piastowskie 24). Wystawa opowiada o histroii w latach 1956-1989. Opowiada historię powstania w Stoczni Gdańskiej im.Lenina ruchu społecznego Solidarność. Wystawa podzielona jest na sale, sal jest 7. KAżda sala nosi inny tytuł, dzięki czemu łatwo jest się tam odnaleźć. Tytuły sal to: 1.Życie codzienne ...
Wycieczka do Zamku Książ

Miasto / Miejscowość: Wałbrzych
Województwo: dolnośląskie

Jeden z najmilszych weekendów tego lata spędziłam ze znajomymi w miejscu, które odwiedzałam już dziesiątki razy, za każdym razem odkrywam tam coś nowego, coś co budzi mój zachwyt. Kasia, Mateusz i Kuba, mimo że są mieszkańcami dolnegośląska, to jeszcze nigdy nie byli na Zamku Książ. To dziwne bo w zasadzie chyba każda szkoła organizuję tam chociaż raz jakąś wycieczkę. Kasia bardzo nastawiła się na zwiedzanie i robienie zdjęć.  niestety zapomniała zabrać aparatu. Ale czy pr...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW