Szukaj

Miasto / Miejscowość: Walim Jugowice Rzeczka Głuszyca
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

W sierpniu 2007 roku przebywałem wraz z dwoma kolegami na wyprawie rowerowej w Górach Sowich. 8. sierpnia postanowiliśmy zwiedzić okoliczne sztolnie należące do kompleksu Riese (niem. Olbrzym). Cały ten kompleks jest bardzo ciekawym miejscem dla wszystkich fanów tajemniczych miejsc, teorii spiskowych i takiej prawdziwej historii, zwłaszcza z okresu II-ej wojny światowej. Po długich wędrówkach po okolicznych Górach Sowich z miłą chęcią schodzi się do podziemi, zwłaszcza jeśli akurat trwają upały....
Wyjazd do Szczecina

Miasto / Miejscowość: Szczecin
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: kujawsko-pomorskie

Parę tygodni temu wyjechałam do Szczenina żeby odwiedzić parę miejsc. Na początku poszłam do Zamku Książąt Pomorskich Zamek Książąt Pomorskich – zamek usytuowany na Wzgórzu Zamkowym w Szczecinie, w sąsiedztwie Odry. Przed 1124 rokiem na wzgórzu zamkowym znajdował się gród słowiański z drewnianym dworem księcia Warcisława I. Po przeniesieniu przez księcia Barnima I w 1235 roku stolicy księstwa zachodniopomorskiego z Uznamia do Szczecina dwór został rozbudowany. ...
Wycieczka do Łodzi

Miasto / Miejscowość: Łódź
Region: Ziemia Łódzka
Województwo: łódzkie

Nie dawno wybraliśmy się do Łodzi. Na początku poszliśmy do Pałacu Poznańskich. Pałac Izraela Poznańskiego - pałac fabrykancki z XIX w. znajdujący się w Łodzi. Został pierwotnie zaprojektowany jako obiekt reprezentacyjno-handlowy i mieszkalny: od momentu zakupienia przez Izraela Poznańskiego w 1877 roku narożnej kamienicy o skromnej elewacji i budynku magazynowego (posesja u zbiegu ulic Ogrodowej i Stodolnianej - dziś Zachodnia), do wielokrotnych przekształceń w stylu francuskiego neorenesansu i neo...
Wyjazd do Gdańska

Miasto / Miejscowość: Gdańsk
Region: Pomorze Środkowe
Województwo: pomorskie

W wakacje wybraliśmy się z rodzinką do Gdańska. Na samym początku poszliśmy na Wieżę Kościoła Mariackiego Na lewo od głównego wejścia widać schody wiodące na wieżę kościoła NMP. Osoby cierpiące na klaustrofobię i choroby serca powinny się dobrze zastanowić, zanim zdecydują się na nie wejść, ponieważ na pierwszym odcinku są ciasne i kręte. Można przystanąć w połowie drogi, by obejrzeć interesującą zewnętrzną powierzchnię kościelnych sklepień, przypominającą skamieniałe góry piasku. Na sam szc...
Do Zakopanego....

Rodzaj wycieczki: pociąg
Miasto / Miejscowość: Zakopane
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

Wyjechaliśmy z naszymi przyjaciółmi w typowo zimowej scenerii stycznia 2008 roku.Cały czas przed wyjazdem była chlapa, pogoda po prostu do niczego! Już myśleliśmy, że śniegu wcale nie będzie...Aż tu nagle nadszedł termin wyjazdu i nagle w środku zimy pojawiły się śmieg i mrozy! Więc nasza radość po prostu wybuchła! Czym prędzej udaliśmy się do Zakopanego!Wysiadamy na stacji w centrum tego miasta i naszym oczom ukazuje się typowo-piękna śnieżna zimowa stolica Polski, taka jaka powinna ...
Pierwszy raz w ZOO

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Kraków
Region: Małopolska
Województwo: małopolskie

W tym roku pierwszy raz odwiedziłam krakowskie zoo z moim synkiem. Pierwszym elementem wycieczki jest spacer lasem wolskim. Pierwszy plus za okolice, jest bardzo cicha i spokojna, kolejny za zmiany na lepsze: jestem stałym bywalcem i widzę jak z czasem obiekt zmienia. Teraz lwy i tygrysy mają swoje wygiegi i już nie musimy oglądać ich zza krat, takie rozwiązanie już dawno widziałam w innych ogrodach zoologicznych. Dla dzieci jest to niezwykła wycieczka, zwłaszcza wizyta w mini zoo, gdzie maluchy mog...
Wyjazd do Kruszwicy

Miasto / Miejscowość: Kruszwica
Województwo: kujawsko-pomorskie

W lipcu pojechaliśmy z rodziną do Kruszwicy. Na samym początku bardzo ciekawi poszliśmy szybko do Mysiej Wieży Mysia Wieża - ceglana, ośmioboczna wieża o wysokości 32 metrów, znajdująca się w Kruszwicy, na Półwyspie Rzępowskim Jeziora Gopło. Ciekawostką jej architektury jest to, że w środku jest okrągła, a dziury, które znajdują się na jej ścianie wcale nie są oknami, ale pozostałością po rusztowaniu. Stanowi pozostałość zamku w Kruszwicy, zbudowanego przez króla Kazimierz...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Toruń i genialna plaża w Pieczyskach

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Toruń Pieczyska
Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń pod względem turystycznym jest o wiele ciekawszy od Bygdoszczy, którą też w te wakacje "zaliczyłam". Wiadomo, ma zarówno plusy i minusy, ale w branży rozrywkowej przy Bydgoszczy po prostu leży. Cóż można by tu rzec na początek... Toruń jest przecież miastem Kopernika. I to właśnie z nim związane są te ciekawsze atrakcje, jak chociażby znany chyba każdemu, nawet tym, którzy miasta nie zwiedzili, jego pomnik. Albo też jego dom, w którym obecnie znajduje s...
Polica

Miasto / Miejscowość: Zawoja
Region: Podhale i Beskidy
Województwo: małopolskie

Pasmo Polic jest dla mnie miejscem magicznym i nic, nawet kiepska pogoda, nie jest w stanie mnie zniechęcić. To właśnie od wycieczki na Policę zaczęła się kilkanaście lat temu moja przygoda z górami. Od tego czasu staram się w miarę regularnie odwiedzać te okolice, za każdym razem wybierając inny wariant wejścia i zejścia na mój „debiutancki” szczyt. Tym razem wybór pada na kombinację szlaków (niebieski, żółty, czerwony) tak, aby rozpoczynać i kończyć w Zawoi. ...
Zwiedzamy Toruń

Miasto / Miejscowość: Toruń
Województwo: kujawsko-pomorskie

Pod koniec wakacji wybraliśmy się jeszcze do Torunia. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od Ruin Zamku Dybowskiego Zamek Dybowski został wzniesiony na lewym brzegu Wisły przez Władysława Jagiełłę w latach 1424-1428 jako siedziba polskich starostów i strategiczny punkt militarny kontrolujący ruch na Wiśle i granicę polsko-krzyżacką. W 1431 roku wojska Torunia i Krzyżaków zdobyły zamek i spaliły Nieszawę, jednakże wkrótce Krzyżacy zamek odrestaurowali i osadzili w nim swoją załogę. P...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW