Szukaj

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Dwudniowy wyjazd do Kłodzka okazał się wspaniałym pomysłem. Trochę jesiennego słońca wystarczyło, żeby umożliwić poznanie atmosfery tego miasta i kilku osobliwych miejsc. Kościół pw. Matki Bożej Różańcowej zachwycił swym wspaniałym wnętrzem, a niedzielna Msza dzięki zaangażowaniu braci franciszkanów była nielada przeżyciem. Warty polecenia jest także spacer przez Park Sybiraków aż do kłodzkiego rynku. A rynek po prostu zniewala swym pięknem! Przepiękne kamieniczki, ukryte zdobienia i detale. Kolej...
Zwiedzanie Poznania

Miasto / Miejscowość: Poznań
Region: Lubelszczyzna
Województwo: lubelskie

Parę tygodni temu wybraliśmy się do Poznania. Zwiedziliśmy Fontannę Neptuna Fontanna Neptuna – jedna z czterech fontann na Starym Rynku w Poznaniu, stojąca po jego południowo-zachodniej stronie u ujścia ul. Paderewskiego i Szkolnej. Fontanna została zaprojektowana przez Marcina Sobczaka (przy cembrowinie współpracował Adam Piasecki). Odsłonięto ją w 2004. Fontanna ta, podobnie jak fontanna Apolla i fontanna Marsa, powstała w miejscu dawnych studzienek, stojących na rynku od XVII w...
Zwiedzanie Bydgoszczy

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Bydgoszcz
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

W ostatnią sobotę, czyli wczoraj (02.10) wybraliśmy się z rodziną o Bydgoszczy. Zwiedziliśmy Stadion żużlowy Polonia. Bydgoski stadion żużlowy, a także piłkarski. Obecnie stadion jest własnością ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A. (dawniej miasta Bydgoszcz). Otwarcia stadionu dokonano 3 sierpnia 1924 w obecności ówczesnego prezydenta Stanisława Wojciechowskiego. Na tym stadionie swoje mecze rozgrywa Polonia Bydgoszcz. Tutaj także, od 1998 rozgrywane są zawody Grand Prix (obecna umowa obowiązuje do...
Bytom - Kościoły

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Bytom
Region: Dolny Śląsk i Sudety
Województwo: dolnośląskie

Ostatnio dużo czytałam o Kościołach i postanowiłam się z rodziną wybrać i pozwiezać, a ponieważ słyszałam, że w Bytomie jest dużo Kościołów, to wybraliśmy właśnie to miasto. ;) Pojechaliśmy samochodem, więc zaparkowaliśmy na Parkingu przy al. Głównej WPKiW. Później powędrowaliśmy zwiedzać Kościoły. Jako pierwszy zwiedziliśmy Kościół pw. Trójcy Świętej Kościół pw. Trójcy Świętej - zaprojektowany przez Paula Jackischa w stylu neogotyckim i wybudowany w 18...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Moja agroturystyka w Pensjonacie "Malwa"

Miasto / Miejscowość: Narty
Region: Kujawy
Województwo: kujawsko-pomorskie

Tegoroczny urlop spędziłam wraz z mężem i dwuletnim synkiem w pensjonacie agroturystycznym "Malwa". Mieliśmy tam swój pokój bardzo ładnie urządzony, czysty i schludny z łazienką. W każdym pokoju był też telewizor. Skorzystaliśmy z pełnego wyżywienia: śniadanie, obiad i kolacje (poemat dla podniebienia) w ślicznej i czystej jadalni. Posiłki przyrządzała właścicielka pensjonatu, bardzo sympatyczna i życzliwa osoba. W malwie są też zwierzęta: -5 dużych, ale bardzo łagodnych psó...
Pielgrzymka do Lichenia

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Licheń Dęby Szlacheckie
Region: Wielkopolska
Województwo: lubuskie wielkopolskie

Ostatnio wybrałam się na pielgrzymkę do Lichenia. Zbiórkę mieliśmy o 7:00 w Kościele pw. Najświętszej Maryi Panny zbudowany w 1756 r. z fundacji Stanisława Zakrzewskiego, właściciela wsi. Mocno zniszczony w czasie II wojny światowej. Częściowo odrestaurowany w latach 1945-1948. Orientowany. Jednonawowy z dwiema analogicznymi czworobocznymi kaplicami od północy i południa, tworzącymi rodzaj transeptu. Prezbiterium nieco niższe i węższe, od nawy zamknięte prosto. Do nawy od zachodu p...
Wakacje w Bieszczadach

Miasto / Miejscowość: Cisna Ustrzyki Górne Polańczyk
Region: Bieszczady
Województwo: podkarpackie

Wakacje w Bieszczadach zaliczam do bardzo udanych! Warto było przejechać tyle kilometrów, by ujrzeć te przepiękne tereny, zachowaną naturę, niesamowite góry pokryte połoninami... Nocleg w miejscowości Cisna, a stamtąd pierwsza wyprawa w góry na szczyt Jasło, a także przejazd Leśną Kolejką we mgle ;) Kolejne wyprawy w góry wymagały dojazdu do pobliskich miejscowości. Zaliczone: Połonina Caryńska (cudo), Połonina Wetlińska - Chatka Puchatka (wędrówka w chmurach, zimno i ...
Weekend w Opolu

Miasto / Miejscowość: Opole
Region: Śląsk Opolski
Województwo: opolskie

Tym razem z Warszawy wybraliśmy się do Opola, jednego z najstarszych miast w Polsce. Co poza Festiwalem Piosenki Polskiej czeka tu na turystów? Poza amfiteatrem i Wieżą Piastowską Opole kryje wiele innych, wartych zobaczenia obiektów. Kupując jednak na stacji plan miasta i pytając o okoliczne atrakcje, usłyszałem: "To chyba zaraz wraca pan do domu?". Czyżby sami mieszkańcy nie wierzyli w potencjał Opola? Zwiedzanie zaczynamy od Starówki, gdzie znajduje się ratusz wzniesiony w...
Weekend w świętokrzyskim

Miasto / Miejscowość: Chęciny Tokarnia
Region: Kielecczyzna
Województwo: świętokrzyskie

Tym razem wybraliśmy się z Warszawy do województwa świętokrzyskiego, znanego nie tylko z najstarszych w Polsce Gór Świętokrzyskich. Zaczynamy od wizyty w ruinach zamku w Chęcinach, oddalonego około 200 km od Warszawy. Ze stolicy kierujemy się drogą E77 na Kraków, przejeżdżamy przez Radom i obwodnicą mijamy Kielce. Z obwodnicy skręcamy w prawo - miejscowość została dobrze oznakowana, tak jak i droga na zamek. Ruiny zamku górują nad miasteczkiem. Położone są na wysokości 360...
Spacer po puławskim Zespole Pałacowo-Parkowym Czartoryskich

Rodzaj wycieczki: rower samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Puławy
Region:
Województwo: lubelskie

Pałac i Park Czartoryskich to niewątpliwie najcenniejszy zabytek w Puławach. Swoją wycieczkę w te rejony odbyłem przy okazji spędzenia jednego z letnich gorących weekendów w Kazimierzu Dolnym. Wstęp na tereny pałacowo-parkowe jest bezpłatny, a za obejrzenie udostępnionych wnętrz pałacowych zapłacimy niewielką kwotę. Zwiedzanie rozpocząłem od głównego dziedzińca przed pałacem. Wytyczony trakt okala centralną fontannęumieszczoną w dość dużym basenie wypełnionym kwitnącymi liliami wodnymi i...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2018 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW