Szukaj

Strona

Świąteczny Wrocław

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Wrocław
Województwo: dolnośląskie

Za jarmarkami przedświątecznymi nie przepadam, ale... Impreza, którą przyciąga Wrocław, podbiła moje serce. Dlaczego? Powodów jest sporo. Grudniowy wyjazd do Wrocławia był dziełem przypadku. Nieplanowałam udziały w jarmarku przedświątecznym, a mimo to do dziś imprezę tą wspominam pozytywnie. Gdy po spacerku po starówce dotarliśmy na wrocławski rynek, zaczynało się już powoli ściemniać. Efekt? Dekoracje stały się doskonale widoczne. Choć na rynku zgromadziło się już sporo osób,...
Karpniki - między Rudawami a Karkonoszami

Miasto / Miejscowość: Karpniki Karpniki
Województwo: dolnośląskie

Karpniki...Pobyt w tym miejscu to spełnienie marzeń dla aktywnych oraz dla tych, którzy szukają spokojnego miejsca na wypoczynek. Pobliskie Sokoliki dominują nad okolicą, w oddali dumnie wznosi się Śnieżka. Kusi pobliski zamek, wokół którego tak chętnie spacerujemy, przyciągają też tajemnicze ruiny ewangelickiego kościoła. To miejsce nas zachwyca swą atmosferą, tradycyjną zabudową oraz malownicza okolicą, którą -dzień po dniu-odkrywamy dzięki pieszym szlakom....
Kolorowe Jeziorka Rudaw Janowickich

Miasto / Miejscowość: Wieściszowice
Województwo: dolnośląskie

Dzień był pochmurny, a od czasu do czasu mżył drobny kapuśniaczek. Mimo to humory dopisywały. Jak zwykle na początek spaceru mała czarna z jakimś ciasteczkiem i ruszamy.  cieszmy się chwilą   Tuż za parkingiem rzucają się w oczy rude skałki o różnych formach oraz odcieniach Czerwone bramy skalne i pierwsze bezbarwne jeziorko, a właściwie wał za którym znajduje się owo  jeziorko . Tego dnia leżały na nim płaty pyłkó...
Borówki na "Borówce"

Miasto / Miejscowość: Lądek-Zdrój
Województwo: dolnośląskie

Kolejny weekend i kolejna wycieczka. Tym razem 1 maja i Borówkowa Góra czyli Góry Złote.  Dojeżdżamy, aż do przełęczy Lądeckiej i ruszamy w drogę zielonym szlakiem.  Łąka z Przełęczą Lądecką Ja oczywiście fotografuję wszystko w koło , a mój kolega robi naszą grupkę.  Ta sama łąka inne osoby Pierwsze z czym się spotykamy to olbrzymia łąka z której jest piękny widok na Masyw Śnieżnika, a więc Czarną Górę i...
Przedwiośnie na Kłodzkiej Górze

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Województwo: dolnośląskie

Szary dzień słonko mimo zapowiedzi nie chciało się pokazać, snuło się gdzieś za cienkim woalem chmur. Dzisiejszym celem naszej wędrówki była Kłodzka Góra najwyższy szczyt Gór Bardzkich. Samochodem dojechaliśmy do Zajazdu „Kukułka”, przez Przyłęk, Laski i Podzamek. Budynek Zajazdu jest odnowiony, solidny, i niestety opuszczony. Niedziela a nikogo oprócz obsługi i naszej małej grupki tu nie było.  Zajazd stoi na zboczu niewysokiego, niezadrzewionego wzgórza Kos...
Szukanie "krokusowego rezerwatu"

Miasto / Miejscowość: Górzyniec Piechowice
Województwo: dolnośląskie

Dzionek był piękny. Mimo, że to początek kwietnia, wiało od Afryki przyjemnym ciepełkiem więc chodziliśmy cały dzień w krótkich rękawkach. W tygodniu zaplanowaliśmy sobie (czteroosobowa grupa pięćdziesięciolatków Wieśki) zobaczyć krokusy w ich naturalnym, dzikim stanowisku. Najbliżej nas takie stanowisko jest koło Górzyńca (dzielnica Piechowic), a inne w Tatrach. W Piechowicach lekko pobłądziliśmy (nie mamy jeszcze GPS-a, stąd koniec języka za przewodnika), ale po pie...
Chwila zadumy na grzybobraniu

Miasto / Miejscowość: Pracze
Województwo: dolnośląskie

Park krajobrazowy Dolina Baryczy obejmuje swoim zasięgiem 3 typy siedlisk: stawy rybne, podmokłe łąki i lasy.To Europejska Ostoja Ptaków. Powierzchnia parku wynosi 87 040 ha (część dolnośląska 70 040 ha, część wielkopolska 17 000 ha. Jest to raj nie tylko dla zwierząt, Dolinę Baryczy bardzo lubią też rowerzyści i ogólnie ludzie lubiący obcować z naturą. Ja z naturą lubię obcowac bardzo, szczególnie w okresie tzw. "wysypu" grzyb&o...
Rudawy Janowickie

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer
Miasto / Miejscowość: Trzcińsko
Województwo: dolnośląskie

Wycieczkę w Rudawy Janowickie rozpoczęliśmy od przejazdu pociągiem z Wałbrzycha do Trzcińska. Samo Trzińsko jest bardzo ciekawym miastem Leży na terenie RudawskiegoParku Krajobrazowego, znane jest jako centrum wspinaczkowe, ale także jako miejsce malownicze krajobrazowo, głównie ze względu na Trzcińskie Mokradła, które są miejscem występowania chronionych roślin i grzybów. Ruszyliśmy niebieskim szlakiem pieszym i od razu udało nam się wypatrzeć coś ciekawego-mianowicie zaskrońca. Niebieski...
Wycieczka do Zamku Książ

Miasto / Miejscowość: Wałbrzych
Województwo: dolnośląskie

Jeden z najmilszych weekendów tego lata spędziłam ze znajomymi w miejscu, które odwiedzałam już dziesiątki razy, za każdym razem odkrywam tam coś nowego, coś co budzi mój zachwyt. Kasia, Mateusz i Kuba, mimo że są mieszkańcami dolnegośląska, to jeszcze nigdy nie byli na Zamku Książ. To dziwne bo w zasadzie chyba każda szkoła organizuję tam chociaż raz jakąś wycieczkę. Kasia bardzo nastawiła się na zwiedzanie i robienie zdjęć.  niestety zapomniała zabrać aparatu. Ale czy pr...
Wyjazd do Wrocławia

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Wrocław
Województwo: dolnośląskie

Gdy byłam zwiedzić Wrocław zobaczyłam wiele ciekawych zabytków. Mam nadzieję, że uda mi się tu przedstawić parę z nich. ;D Fontanna Szermierza przed Uniwersytetem Wrocławskim we Wrocławiu. Zaprojektowana została przez Hugo Lederera (1871-1940), profesora berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych a ustawiono ją na placu Uniwersyteckim 26 listopada 1904 roku. W samym środku pl. Uniwersyteckiego po środku okrągłego, płytkiego basenu umieszczony jest marmurowy cokół ozdobiony rzeźbami przedstawia...
Rowerem na Wielką Sowę

Rodzaj wycieczki: rower
Miasto / Miejscowość: Rzeczka Walim
Województwo: dolnośląskie

10. sierpnia 2007 roku postanowiliśmy zdobyć Wielką Sowę na naszych rowerach. Na ten szczyt prowadzi kilka szlaków pieszych i rowerowych, my zdecydowaliśmy się podjeżdżać od strony Koziego Siodła, czerwonym szlakiem. Asfaltowy początkowo podjazd szybko zmienia się w typowo górską kamienistą drogę. Jak sprawdziliśmy na mapie, nosi ona nazwę: "Półkorcowa droga". Bardzo zmęczeni docieramy wreszcie na pierwszy punkt pośredni - Kozie Siodło. Chwilę odpoczywamy. jednocześnie z obawą patrząc na zbierają...
Nad Jezioro Bystrzyckie i do Zamku Grodno rowerem z Walimia

Rodzaj wycieczki: rower
Miasto / Miejscowość: Zagórze Śląskie Walim
Województwo: dolnośląskie

9. sierpnia 2007 roku w ramach wielkiej wyprawy rowerowej w Góry Sowie wyruszyliśmy z wsi Walim do Zagórza Śląskiego. Asfaltowy dojazd, jednak tereny mocno górzyste, więc długie i przyjemne zjazdy w jedną stronę oznaczają długie i nie dla każdego przyjemne podjazdy spowrotem. Dla nas akurat przyjemne, bo lubimy się trochę zmęczyć i o własnych siłach dojechać do miejsca docelowego. Rower ma tą przewagę nad samochodem, że można o wiele więcej zobaczyć, poznać i mieć satysfakcję z tego, że dotarło się tam d...
Nad wodospad Wilczki w Międzygórzu

Miasto / Miejscowość: Międzygórze
Województwo: dolnośląskie

Wodospad Wilczki jest główną atrakcją Międzygórza, kurortu położonego w Sudetach Wschodnich, w dolinie Wilczki, u podnóża Masywu Śnieżnika. Obecnie wodospad ma 22 metry wysokości ( do powodzi w 1997 roku miał 27 m wysokości). Wodospad Wilczki oraz obszar wyjątkowo malowniczego kanionu, którym płynie wypływajaca z wodospadu woda (długość 300m), został objęty ochroną jako rezerwat przyrody. Godne polecenia piękne widoki.
Śladami sztolni sowiogórskich

Rodzaj wycieczki: rower spacer
Miasto / Miejscowość: Walim Jugowice Rzeczka Głuszyca
Województwo: dolnośląskie

W sierpniu 2007 roku przebywałem wraz z dwoma kolegami na wyprawie rowerowej w Górach Sowich. 8. sierpnia postanowiliśmy zwiedzić okoliczne sztolnie należące do kompleksu Riese (niem. Olbrzym). Cały ten kompleks jest bardzo ciekawym miejscem dla wszystkich fanów tajemniczych miejsc, teorii spiskowych i takiej prawdziwej historii, zwłaszcza z okresu II-ej wojny światowej. Po długich wędrówkach po okolicznych Górach Sowich z miłą chęcią schodzi się do podziemi, zwłaszcza jeśli akurat trwają upały....
Jesienny weekend w Kłodzku

Miasto / Miejscowość: Kłodzko
Województwo: dolnośląskie

Dwudniowy wyjazd do Kłodzka okazał się wspaniałym pomysłem. Trochę jesiennego słońca wystarczyło, żeby umożliwić poznanie atmosfery tego miasta i kilku osobliwych miejsc. Kościół pw. Matki Bożej Różańcowej zachwycił swym wspaniałym wnętrzem, a niedzielna Msza dzięki zaangażowaniu braci franciszkanów była nielada przeżyciem. Warty polecenia jest także spacer przez Park Sybiraków aż do kłodzkiego rynku. A rynek po prostu zniewala swym pięknem! Przepiękne kamieniczki, ukryte zdobienia i detale. Kolej...
Bytom - Kościoły

Miasto / Miejscowość: Bytom
Województwo: dolnośląskie

Ostatnio dużo czytałam o Kościołach i postanowiłam się z rodziną wybrać i pozwiezać, a ponieważ słyszałam, że w Bytomie jest dużo Kościołów, to wybraliśmy właśnie to miasto. ;) Pojechaliśmy samochodem, więc zaparkowaliśmy na Parkingu przy al. Głównej WPKiW. Później powędrowaliśmy zwiedzać Kościoły. Jako pierwszy zwiedziliśmy Kościół pw. Trójcy Świętej Kościół pw. Trójcy Świętej - zaprojektowany przez Paula Jackischa w stylu neogotyckim i wybudowany w 18...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW