Szukaj

Strona

Toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

To była nasza pierwsza wycieczka do Torunia. Ruszyliśmy o 6 rano i trzy godziny później zwiedzaliśmy już toruńską starówkę. Miasto urzeka od pierwszej chwili, pełno tu uroczych kamieniczek, ładnych knajpek i oczywiście bardzo ładny nadmorski bulwar. Nic więc dziwnego że w 1997r zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Na naszej krótkiej wycieczce zwiedziliśmy przede wszystkim piękny Rynek Starego Miasta oraz Ruiny Zamku Krzyżackiego, oczywiście nie zapo...
Toruńska rodzinna sobota

Województwo: kujawsko-pomorskie

W środku wakacji, między jednym a drugim dłuższym wyjazdem postanowiliśmy zrobić sobie przyjemną „jednodniówkę”. Wybraliśmy miejsce od rodzinnego Trójmiasta nie za dalekie- Toruń. Dzięki coraz nowszym drogom trasę pokonujemy szybko i sprawnie. W sobotni, słoneczny poranek docieramy do centrum miasta. Samochód zostawiamy niedaleko Krzywej Wieży i planując kilkugodzinny pobyt,usiłujemy zapłacić za parkowanie. Okazuje się to mechanizmem nader skomplikowanym- za każdą rozpoczęt...
toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń-zabytkowe,ponad 800 letnie miasto,ze starówką wpisaną na listę Unesco,stary,piękny,otulony szeroką piersią Wisły, którea niosla ludziom pracę, pieniądze i niejednokrotnie zniszczenie.Wycieczka 2+1,trzeba coś dla starych, coś dla 5 latka.Początek-wybór noclegu.Przyjazd, nocny spacer do knajpy-na rynku jest mnóstwo hoteli, tak prawie, że ratusz widać, ceny podobne.Jeżeli chodzi o jedzenie, duży wybór, ceny znośne. Drugi dzień-planetarium, seans dla dzieci.D...
Wyjazd do Szczecina

Miasto / Miejscowość: Szczecin
Region: Pomorze Zachodnie
Województwo: kujawsko-pomorskie

Parę tygodni temu wyjechałam do Szczenina żeby odwiedzić parę miejsc. Na początku poszłam do Zamku Książąt Pomorskich Zamek Książąt Pomorskich – zamek usytuowany na Wzgórzu Zamkowym w Szczecinie, w sąsiedztwie Odry. Przed 1124 rokiem na wzgórzu zamkowym znajdował się gród słowiański z drewnianym dworem księcia Warcisława I. Po przeniesieniu przez księcia Barnima I w 1235 roku stolicy księstwa zachodniopomorskiego z Uznamia do Szczecina dwór został rozbudowany. ...
Wyjazd do Kruszwicy

Miasto / Miejscowość: Kruszwica
Województwo: kujawsko-pomorskie

W lipcu pojechaliśmy z rodziną do Kruszwicy. Na samym początku bardzo ciekawi poszliśmy szybko do Mysiej Wieży Mysia Wieża - ceglana, ośmioboczna wieża o wysokości 32 metrów, znajdująca się w Kruszwicy, na Półwyspie Rzępowskim Jeziora Gopło. Ciekawostką jej architektury jest to, że w środku jest okrągła, a dziury, które znajdują się na jej ścianie wcale nie są oknami, ale pozostałością po rusztowaniu. Stanowi pozostałość zamku w Kruszwicy, zbudowanego przez króla Kazimierz...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Toruń i genialna plaża w Pieczyskach

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Toruń Pieczyska
Województwo: kujawsko-pomorskie

Toruń pod względem turystycznym jest o wiele ciekawszy od Bygdoszczy, którą też w te wakacje "zaliczyłam". Wiadomo, ma zarówno plusy i minusy, ale w branży rozrywkowej przy Bydgoszczy po prostu leży. Cóż można by tu rzec na początek... Toruń jest przecież miastem Kopernika. I to właśnie z nim związane są te ciekawsze atrakcje, jak chociażby znany chyba każdemu, nawet tym, którzy miasta nie zwiedzili, jego pomnik. Albo też jego dom, w którym obecnie znajduje s...
Zwiedzamy Toruń

Województwo: kujawsko-pomorskie

Pod koniec wakacji wybraliśmy się jeszcze do Torunia. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od Ruin Zamku Dybowskiego Zamek Dybowski został wzniesiony na lewym brzegu Wisły przez Władysława Jagiełłę w latach 1424-1428 jako siedziba polskich starostów i strategiczny punkt militarny kontrolujący ruch na Wiśle i granicę polsko-krzyżacką. W 1431 roku wojska Torunia i Krzyżaków zdobyły zamek i spaliły Nieszawę, jednakże wkrótce Krzyżacy zamek odrestaurowali i osadzili w nim swoją załogę. P...
Zwiedzanie Bydgoszczy

Miasto / Miejscowość: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

W ostatnią sobotę, czyli wczoraj (02.10) wybraliśmy się z rodziną o Bydgoszczy. Zwiedziliśmy Stadion żużlowy Polonia. Bydgoski stadion żużlowy, a także piłkarski. Obecnie stadion jest własnością ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A. (dawniej miasta Bydgoszcz). Otwarcia stadionu dokonano 3 sierpnia 1924 w obecności ówczesnego prezydenta Stanisława Wojciechowskiego. Na tym stadionie swoje mecze rozgrywa Polonia Bydgoszcz. Tutaj także, od 1998 rozgrywane są zawody Grand Prix (obecna umowa obowiązuje do...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Moja agroturystyka w Pensjonacie "Malwa"

Miasto / Miejscowość: Narty
Województwo: kujawsko-pomorskie

Tegoroczny urlop spędziłam wraz z mężem i dwuletnim synkiem w pensjonacie agroturystycznym "Malwa". Mieliśmy tam swój pokój bardzo ładnie urządzony, czysty i schludny z łazienką. W każdym pokoju był też telewizor. Skorzystaliśmy z pełnego wyżywienia: śniadanie, obiad i kolacje (poemat dla podniebienia) w ślicznej i czystej jadalni. Posiłki przyrządzała właścicielka pensjonatu, bardzo sympatyczna i życzliwa osoba. W malwie są też zwierzęta: -5 dużych, ale bardzo łagodnych psó...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2018 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW