Szukaj
Szukanie zaawansowane

Strona

Rowerem na pograniczu województw

Rodzaj wycieczki: rower
Miasto / Miejscowość: Korczew Drohiczyn Klekotowo Ogrodniki Turna Mała Kózki Mężenin Drażniew
Region: Podlasie i Suwalszczyzna
Województwo: mazowieckie podlaskie

Trasa wycieczki Ta wycieczka udowodniła jak piękny krajobraz można mieć tuż pod swoim domem i nie do końca być tego świadomym. Wyjazd zaczynamy w Siedlcach. Tutaj pakujemy rowery na samochód i udajemy się do odległego o 30 kilometrów Korczewa. Link do trasy endomondo: KLIK Wyprawę zaczynamy od pięknego pałacu w Korczewie (Pałac w Korczewie). Tu parkujemy i zdejmujemy rowery z samochodu. Przed wyruszeniem w trasę warto przespacerować się po malowniczym p...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
To były 3 dni w Warszawie !

Rodzaj wycieczki: pociąg rower samochód spacer
Województwo: mazowieckie

W te wakacje razem z chłopakiem wybrałam się do Warszawy. Zatrzymaliśmy się u mojego brata na Ursynowie. Pierwsze co oczywiście zrobiłam, to poleciałam do Złotych Tarasów ( Złote Tarasy) by obkupić się w dużą ilość nowych ciuchów. Potem poszliśmy pod pałac kultury i nauki (Pałac Kultury i Nauki) jako, że było blisko. Wieczorem wstąpiliśmy na chwilę do restauracji Essenci (Restauracja Essencia ) Nie zabrakło także ogromnych lodów, po których byliśmy pełni. Następnego dnia wsk...
Wojna.Znów Niemcy pod Mławą

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Uniszki Zawadzkie
Województwo: mazowieckie

IV rekonstrukcja Bitwy pod Mławą rozpoczela się na polach Uniszk Zawadzkich punktualnie o 15.00,27.sierpnia 2011.Jest to historyczne miejsce umocnień linii mławsko-rzęgnowskiej,na którym znajduje się ok. 50 oryginalnych,pochodzących z lat 30 ubiegłego wieku ,bunkrów i umocnień.Takie betonowe budowle,wraz z systemem okopów i transzei,czekało obsadzone żołnierzami polskimi,na ewentualny atak niemiecki w sierpniu/wrześniu 1939 roku.Wróg nadszedł o swicie,pewny siebie,spieszą...
Wycieczka do Warszawy

Województwo: mazowieckie

W ubiegły piątek mieliśmy przyjemność odwiedzić stolicę, głównym powodem naszej wizyty były warsztaty kulinarne w Akademii Kurta Schellera. Po pięciogodzinnej podróży samochodem z Częstochowy do Warszawy, pokonując korki spowodowane robotami drogowymi na Euro 2012, dotarliśmy wreszcie do miasta.   Pogoda była wspaniała, bezchmurne niebo, aż prosiło się, aby rozejrzeć się po okolicy. A więc wzięliśmy plecaki, aparat, okulary i z pozytywną energią wyruszyliśmy na zwiedzani...
Mój lepszy świat...

Rodzaj wycieczki: pociąg samochód spacer
Województwo: mazowieckie

Przez niecałe 17 miesięcy miałam przyjemność mieszkać w Naszej pięknej stolicy. Kiedy w 2009 roku opuszczałam dom rodzinny by zamieszkać i pracować w Warszawie na początku było mi źle wielokrotnie wylewałam łzy w poduszkę jednak dzielnie się trzymałam. Chwil typy,,katastrofa w Smoleńsku"kiedy miasto tak solidarnie przeżywało byłam, widziałam na własne oczy Krzyż przed domem prezydenckim - tego nie da się opisać, tego nie było w telewizji tak widać co się wtedy działo jak serca wielu ludzi poranion...
W poszukiwaniu warszawskich murali

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Województwo: mazowieckie

Od dawna zamierzałam zorganizować sobie wycieczkę szlakiem warszawskich wielkoformatowych grafik zwanych muralami. Powinnam to zrobić conajmniej 1,5 roku temu, może wtedy udałoby mi się zobaczyć wszystkie podczas jednej wyprawy, teraz jest ich zdecydowanie więcej i cały czas powstają nowe. W końcu nadszedł dzień mobilizacji :) Dziś stworzyłam własną trasę, chwyciłam aparat fotograficzny i w drogę! :) Ze znalezieniem większości z nich nie miałam problemu z racji ich rozmiarów np. murale na Tamce Mur...
Jarmark średniowieczny w Pułtusku

Miasto / Miejscowość: Pułtusk
Województwo: mazowieckie

Tradycyjnie, w pierwszą sobotę po Bożym Ciele w Pułtusku odbył sie Jarmark Średniowieczny, organizowany przez Stowarzyszenie Starożytników. Tegoroczny festyn był, według gości, mniej wystawny niż co roku: nawet dawna muzyka "leciała" z głośników, a nie była grana przez kapelę. Ale warto było wpaść do pięknego Pułtuska, wziąć udział w imprezie, a przy okazji zwiedzić miasto. Na końcu pułtuskiego Rynek, przy fontannie, na trawniku rozstawiono namioty Bractwa. Spotkać tam można było wie...
Tysiąc żurawi dla Japonii

Województwo: mazowieckie

Po tragicznym trzęsieniu ziemi w Japonii Polacy nie zapomnieli o potrzebujących tam pomocy .@ kwietnia,chyba pod patronatem PAH odbył sie w Fabryce Trzciny w Warszawie, w filii na Krakowskim Przedmieściu japoński dzień pod hasłem Milion Zurawi dla Japonii,w czasie którego mozna było spotkać sie z kultura japońska ,a także wspomóc paroma groszami potrzebujacych z tego kraju.Oprócz pokazów sztuk walki-Aikido,Karate,walka na miecze,mozna było obejrzeć tradycyjne tańce z wach...
Sierpc

Miasto / Miejscowość: Sierpc
Województwo: mazowieckie

W pierwszy dzień świat Wielkanocnych wybraliśmy sie do Sierpca.Dosyć tego obżarstwa i siedzenia w domu,wszystko pozamykane,a skansen czeka na gości.Tym bardziej,że pogoda dopisała.po zakupie biletów weszliśmy na teren skansenu.Pootwierane były wszystkie chałupy,a przy niektórych stały ubrane na ludowo panie,z rekwizytami do dawnych zabaw na wsi-kręgami,jajkami do turlania z góry(te były z gipsu),obręczami.Dodatkowo do dyspozycji gości jeździły bryczki,a chętni mogli zostac oprow...
Wspomnienia z Warszawy

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Województwo: mazowieckie

W 2010 roku miałem przyjemność wybrać się z rodziną do Warszawy na długi weekend majowy. Na miejsce przybyliśmy w piątek wieczorem i od razu wybraliśmy się na zwiedzanie. Na początek wybraliśmy się do Łazienek. Było tam pięknie. Mogliśmy zobaczyć ulubione miejsce króla Poniatowskiego. Bardzo zauroczyły mnie chodzące dookola pawie. Następnego dnia wybraliśmy się na Stare Miasto. Rynek jest piękny i bardzo malowniczy. Po południu zwiedziliśmy Zamek Królewski w Warszawie, który ...
Dolina Liwca i zalew

Rodzaj wycieczki: rower spacer
Miasto / Miejscowość: Węgrów
Województwo: mazowieckie

Bez wątpienia jednym z najciekawszych i najbardziej malowniczych elementów krajobrazu miasta Węgrów i powiatu węgrowskiego jest Dolina Liwca, będąca zarazem rezerwatem przyrody wpisanym w obszar Natura 2000. Zbiornik wodny leżący we wsi Krypy jest największym akwenem na liczącej 126 km długości rzece Liwiec. W momencie oddania do eksploatacji (1973 r.) pojemność zbiornika wynosiła 159 tyś m3. W ciągu 32 lat eksploatacji akwen uległ znacznemu zamuleniu sięgającego miejscami 70%. Z u...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW