Szukaj

Rodzaj wycieczki: samochód
Miasto / Miejscowość: Gdańsk Westerplatte
Województwo: pomorskie

Zwiedzamy Westerplatte. Skoro i tak trzeba ruszyć do Gdańska , wpadniemy zobaczyć miejsce w którym zaczęła się II wojna światowa. Trzeba skręcić w ulicę majora Henryka Sucharskiego, legendarnego dowódcy obrony Skladnicy.Na miejscu zastajemy dość duży parking.Jeszcze nie wszystko pootwierane- zwiedzanie rozpoczyna sie od 30 kwietnia. Ale mozna pospacerować wśród nagich jeszcze drzew, obejrzeć ruiny i wystawy, pomyśleć o tym strasznym czasie 1 września 1939 r. Przy parkingu wita...
Wspomnienie z Jastrzębiej Góry

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Jastrzębia Góra
Województwo: pomorskie

Wspomnienie z nad morza. Wybraliśmy się na wczasy do Karwi -małej miejscowości, tętniącej życiem od czerwca do sierpnia. Spędziliśmy tam parę beztroskich dni. Pierwszego dnia leżąc na plaży i długo nic nie robiąc, niczego nie świadomi opalaliśmy się na bezchmurnym niebie. Wieczorem zrozumieliśmy, ze należało posmarować się olejkiem z filtrem UV. Przez co następne dni były już mniej przyjemne. Przedostatniego dnia postanowiliśmy wybrać się do Jastrzębiej Góry, prosty dojazd z Karwi (wzdłuż...
Dzień na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg rower spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel
Województwo: pomorskie

W czerwcu 2008 odbyliśmy bardzo przyjemną, jednodniową wycieczkę na Półwysep Helski. Wyruszyliśmy z Gdyni tramwajem wodnym, czyli po prostu sporym katamaranem. Rejs trwał godzinę- z jednej strony wystarczająco, by nacieszyć się świeżym, morskim powietrzem łagodzącym upał, pozwiedzać wszystkie zakamarki statku, z drugiej - za mało, by się nudzić. Obserwowaliśmy oddalającą się Gdynię wraz z wystającymi ponad miasto wieżami Sea Towers- najwyższego budynku mieszkalnego w Polsce, a następnie wypat...
Wizyta na Helu

Rodzaj wycieczki: pociąg spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel Gdańsk Gdynia
Województwo: pomorskie

W tym roku spędziłam wakacje nad morzem. Ściślej mówiąc w Gdańsku. Zrobiłam sobie również wycieczkę w sobotę na Hel przez Gdynię. Celem mojej podróży było reklamowane w lokalnej prasie przedstawienie lądowania w Normandii w ramach imprezy D-Day Hel. Rankiem wyruszyłam z Gdańska szybką kolejką miejską do Gdyni, a że miałam dwie godziny czasu do odpłynięcia statku postanowiłam pospacerować po porcie w Gdyni. Zwiedziłam Dar Pomorza i okręt wojenny Błyskawica. Zrobiłam po trochę pamiątko...
Uroki Helu

Rodzaj wycieczki: spacer statek
Miasto / Miejscowość: Hel Gdynia
Województwo: pomorskie

Postanowiliśmy tzn ja i moja dziewczyna troszkę pozwiedzać w czerwcowy upalny dzień. Zdecydowaliśmy się na podróż na Hel.Niestety wadą wyprawy była wczesna pobudka;(. Na Hel postanowiliśmy wybrać się promem z Gdyni, a to kosztowało....kilka godzin snu. Ale czego się nie robi dla wypoczynku w pięknym plenerze. Tak więc zaczęło się od pobudki o 6.00 i dość długiej kolejki po bilety. Ale udało się:) Bilety zdobyliśmy. Usiedliśmy na gdyński bulwarze i zjedliśmy śniadanie w oczekiwaniu na ...
Szczegóły wspomnienia Wrzuć do plecaka
Gdańskie "Drogi do Wolności"

Rodzaj wycieczki: spacer
Miasto / Miejscowość: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Być w Gdańsku i nie być w tym miejscu to w zasadzie grzech. My wybraliśmy się tuż na początku tego roku. A gdzie? Do Europejskiego Centrum Solidarności na wystawę pt. "Drogi do Wolności" (ul. Wały Piastowskie 24). Wystawa opowiada o histroii w latach 1956-1989. Opowiada historię powstania w Stoczni Gdańskiej im.Lenina ruchu społecznego Solidarność. Wystawa podzielona jest na sale, sal jest 7. KAżda sala nosi inny tytuł, dzięki czemu łatwo jest się tam odnaleźć. Tytuły sal to: 1.Życie codzienne ...
Wyjazd do Gdańska

Rodzaj wycieczki: samochód spacer
Miasto / Miejscowość: Gdańsk
Województwo: pomorskie

W wakacje wybraliśmy się z rodzinką do Gdańska. Na samym początku poszliśmy na Wieżę Kościoła Mariackiego Na lewo od głównego wejścia widać schody wiodące na wieżę kościoła NMP. Osoby cierpiące na klaustrofobię i choroby serca powinny się dobrze zastanowić, zanim zdecydują się na nie wejść, ponieważ na pierwszym odcinku są ciasne i kręte. Można przystanąć w połowie drogi, by obejrzeć interesującą zewnętrzną powierzchnię kościelnych sklepień, przypominającą skamieniałe góry piasku. Na sam szc...

Szukaj wspomnienia

Opis wspomnienia
Rodzaj podróży
Miasto
Województwo
Region

Właściciel serwisu:                   Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2010-2017 © gdziebylec.pl – cała Polska w kieszeni           Developed by:   Projektowanie stron WWW